10 דברים שלמדתי מניהול 20,000,000 ש"ח בפייסבוק

לכן למי שרוצה להצמיח עסק בארץ אסור להתעלם מזה. הכנתי כאן רשימה קצרה עם 10 תובנות שגיליתי במהלך השנים ולאחר ניהול מצטבר של למעלה מ-20 מיליון שקלים בפרסום בפלטפורמה:לכן למי שרוצה להצמיח עסק בארץ אסור להתעלם מזה. הכנתי כאן רשימה קצרה עם 10 תובנות שגיליתי במהלך השנים ולאחר ניהול מצטבר של למעלה מ-20 מיליון שקלים בפרסום בפלטפורמה:

1.  אתם מפרסמים לאנשים, לא לרובוטים – כל כמה חודשים מופיע גימיק שיווקי, או “צרה” טכנולוגית חדשה שלכאורה משפיעה על כל מי שמפרסם בפייסבוק. פעם זה צ’ט בוטים ופעם אחרת זה העדכון של האייפון (אפל החליטה במערכת החדשה של האייפון שהיא לא תיתן לפייסבוק לאסוף מידע על משתמשים). הקטע הוא שלאנשים ובעיקר אנשי מקצוע בתחום נוח לחשוב ש”בגלל זה…” הפרסום שלהם לא עובד. זה ממש לא נכון. הסיבה היחידה שהפרסום לא עובד היא כי לא ידעתם לדבר עם האנשים שמשתמשים בפייסבוק

2. המסר הוא המלך – אם תיקלעו לשיחה בין אנשי פרסום דיגיטלי תשמעו מילים כמו “טירגוט”. המילה מתייחסת לאיזה קהל אנו מציגים את המודעות, קהל היעד. החשיבות של “בחירת הקהל” בפייסבוק היא משנית (בסעיף הבא אסביר מדוע), הדבר הכי הכי חשוב הוא המסר, כלומר המודעה שלנו. זו חייבת למשוך את תשומת הלב של הגולשים באופן מיידי, לדבר אליהם בגובה העיניים ולהעביר להם את ההצעה האטרקטיבית ביותר בצורה חדה וברורה. כל היתר … הטכנולוגיה והקהל, הם משניים.

3. הבינה המלאכותית של פייסבוק תמצא את הקהל שלכם – למי שעוד לא יודע, פייסבוק עושה את רוב הכסף שלה ממפרסמים. כלומר, אנשים שמשלמים לחברה כסף כדי להציג מודעות לקהל המטרה. הסיבה שהחברה כל כך מצליחה בזה היא כי היא השקיעה עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח בינה מלאכותית שאוספת מידע על המשתמשים ויודעת איזו מודעה להציג להם ומתי. כשמדובר במקום קטן כמו ישראל, עם גודל אוכלוסייה שזהה לערים בינוניות בעולם, האלגוריתם של פייסבוק יידע להתאים את המודעה בדיוק לאיש הנכון, אם רק תיתן לה צ’אנס. 

4. איך לחנך את הבינה המלאכותית של פייסבוק להשיג יותר לידים – ישנם סוגים שונים של קמפיינים בפייסבוק אבל אם אתם חפצים בלידים איכותיים, כמעט תמיד עליכם להשתמש בקמפיין שמוביל להמרות בדף נחיתה. במערכת הפרסום של פייסבוק קוראים לזה ‘המרות’ או באנגלית Conversions. לפני שמשתמשים בקמפיין כזה אתם צריכים לוודא שהפיקסל (שורת הקוד של פייסבוק שאוספת את המידע מהאתר שלכם) מסודרת כמו שצריך.

5. על מה אנשים מסתכלים כשהם רואים מודעה – על בסיס הנסיון שלנו ובחינת ההתנהגות של מיליוני משתמשים, כשאנשים רואים מודעה, הדבר הראשון שתופס את תשומת הלב שלהם זו התמונה (1). לאחר מכן הכותרת (2), אחרי זה התגובות למודעה (3) ורק בשלב האחרון, אם זה מעניין אותם והם עדיין לא הקליקו על הקישור הם קוראים את כל הטקסט של המודעה(4). קחו את זה בחשבון לפני יצירת התמונה או הוידאו שיוצג לגולשים – זה הדבר הכי חשוב!.

הסדר בו אנשים מסתכלים על מודעה בפייסבוק

6.  למי הפרסום בפייסבוק מתאים – אני כבר שמעתי כל כך הרבה הנחות “בתחום שלי פייסבוק לא עובד”, “לעסק שלי זה לא מביא לידים טובים”, “אצלי פייסבוק טוב רק לרימרקטינג”, “אצלי פייסבוק טוב רק לחיזוק המותג”. האמת היא שבישראל כמעט כל האוכלוסיה הבוגרת – אנשים מעל גיל ,21 נכנסים כל יום לפייסבוק. לכן אם חלק מהאנשים האלה הם קהל המטרה שלכם, כנראה שהם נמצאים בפייסבוק וניתן להגיע אליהם שם. עכשיו השאלה היא מה אומרים להם ואיך גורמים לזה להיות כלכלי ורווחי.

7. כמה כסף צריך להשקיע בפרסום בפייסבוק – לכל עסק מטרה שונה, יש עסקים שרוצים לשמר את מצב ההכנסות הקיים, ועסקים שרוצים להכפיל ואף לשלש את ההכנסות. ברור מאליו שתקציבי הפרסום של שתי הקבוצות הללו יהיה שונה. אם בעבר אפשר היה להשקיע אפילו 20 ש”ח ביום ולהשיג תוצאות, היום המשחק כבר הרבה יותר יקר. אני לא הייתי ממליץ לאף אחד להעלות קמפיין לאוויר עם פחות מ-100 אפילו 150 ש”ח ליום.

8. פרסום שונה ימשוך אנשים שונים – בדיוק כמוכם, יש כנראה עשרות עסקים שונים שמוכרים את אותו השירות. השאלה היא, באיזו זווית אתם מציגים את העסק שלכם? כל עסק אפשר להציג בעשרות זוויות שונות ובכך למתג אותו בצורה שונה ולמשוך אליו לקוחות שונים. בדרך כלל כשאנחנו מעלים קמפיין חדש אנו מנסים לפחות 3 זוויות שונות מבחינת עיצוב המודעה והטקסט. כפי שאמרנו המסר הוא המלך.

9. צריך להיזהר כשמגדילים את תקציב הפרסום – הפרסום בפייסבוק לא עובד במכפלות. זאת אומרת אם יש לך קמפיין שמשיג תוצאות טובות ב-500 ש”ח ליום ומביא לי 10 לידים, אם עכשיו אכפיל את התקציב ל-1,000 ש”ח זה לא אומר שאני אקבל 20 לידים. אם עושים את זה כך מבלי לעשות את פעולות הנכונות (על כך בסעיף הבא) רוב הסיכויים שהעלות לליד רק תעלה. שיטה ראשונה להעלאת תקציב בקמפיין היא העלאה יומית של עד 20% מהתקציב היומי הקיים. כלומר, אם הקמפיין עבד עד כה בתקציב של 100 ש”ח ליום, כעת ניתן להעלות את התקציב ל120 ש”ח ביום. שיטה נוספת היא לשכפל את הקמפיין לקמפיין חדש באותו התקציב.

10. אחרון, ואולי הכי חשוב, תנו לפייסבוק זמן – מפרסמים רבים נוטים לפרסם בלחץ של כסף או זמן. מעלים קמפיין לאוויר, מחכים חצי יום או במקרה הטוב 24 שעות, מתעצבנים שאין תוצאות ומכבים את הקמפיין או מבצעים שינויים פזיזים. זוהי טעות קריטית. לפייסבוק לוקח זמן לבצע מיטוב של התוצאות, במיוחד אם הפיקסל שלכם חדש. לקמפיין חדש אנחנו נותנים לרוץ לפחות 72 שעות לפני שמקבלים החלטות. וכן, זה עשוי לקחת זמן ואולי עוד קצת כסף אבל כל מי שידע להשתמש בפרסום ברשת החברתית הגדולה בישראל כדי להצמיח את העסק שלו ישיג יתרון משמעותי על פני המתחרים.

מעוניינים לבדוק את האפשרות שאבינועם שחר והצוות שלו ינהלו את הפרסום בפייסבוק עבורכם? הקליקו כאן!

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לתיבת המייל תמורת סכום סמלי

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?