כן, אני יודע שאני ויתר ה'גורואים האינטרנטיים' פימפמנו בכמה השנים האחרונות כמה וידאו חשוב לשיווק העסק באינטרנט.
הוא עדיין חשוב אבל השימוש בו ללא ספק ישתנה.
יש כמה תהליכים שהחלו לפוגע באפקטיביות של צפיות בקטעי וידאו באינטרנט.
כרום – הדפדפן של גוגל שינה את ההגדרות. מעתה הוא לא מנגן קטעי וידאו באופן אוטומטי. זאת אומרת שאם עד לפני כמה שבועות גולש נכנס לעמוד מכירה והוידאו רץ אוטומטית, מעכשיו הוא ב'פריז' עד שהגולש מבקש לנגן אותו.
גלישה מניידים – לא יודע מתי בפעם האחרונה היית בשירותים ציבוריים אבל אני יכול לומר ממקור ראשון שאנשים לוקחים איתם את הניידים אבל הסאונד על MUTE.
זאת אומרת שהם קוראים או צופים בוידאו אבל בלי סאונד.
זה אומר שאם הם גוללים בפייסבוק, הם לא שומעים את קטעי הוידאו אלא רק צופים בהם. או רק קוראים טקסט.
איך זה משפיע על השיווק שלנו?
טקסט איז בק בייבי!
באתר או עמודי נחיתה – אם יש לנו וידאו בעמוד הוא לא ינגן אוטומטית ולכן אנחנו חייבים טקסט שיתמוך בו. ראיתי הרבה דוגמאות של אתרים שאפילו נותנים לך אפשרות
לקרוא את התסריט של הוידאו. אם אין לך סבלנות לצפות בו.
קריאה היא בדרך כלל יותר מהירה מצפיה.
בפייסבוק – עדיין יש יתרון עצום לפרסום עם קטעי וידאו בפייסבוק. בדרך כלל עליות הפרסום נמוכות יותר ומעבר לכך מערכת הפרסום של פייסבוק נותנת לך הרבה יותר אפשריות להציג את המודעה שלך. אבל אתה חייב להוסיף לכל וידאו שאתה מפרסם כתוביות. זה אולי לא חייב להיות לסתם וידאו "קמתי, צחצחתי שיניים וגיליתי כמה שהחתולים שלי מעוררי השראה.." אבל אם זה וידאו בו אתה מתכוון להשתמש במסלול השיווק שלי לאורך זמן, דאג לכך שיהיו לו כתוביות.
קיצר אני צופה חזרה לעמודי אינטרנט "מיושנים" שחור על גבי לבן. כאלה שקל לגולשים לקרוא מנייד.
להתראות בקרוב,
אבינועם שחר