לפני שעה התקשר אלי לקוח, יועץ שעובד בתחום ה-IT (מחשוב) שרכש את הערכה שלי 'איך תהפוך למגנט מכירות' הוא שאל אותי שאלה למרות שהוא כבר ידע את התשובה. "תגיד לתת לאנשים הצעה מוגבלת בזמן זה מתאים לענף שלי? זה לא מקובל לעשות את זה אצלנו."
ברור שכן. אנשים לא זזים אם אתה לא נותן להם דד ליין. אם אתה לא שם לאנשים קיר מול הפרצוף לא סביר שהם יזוזו. גם אם זה "לא מקובל בענף" זה לא אומר שזה לא יעבוד. הרבה פעמים אנחנו מחכים את מתחרים שלנו. הצרה היא שגם הם לא יודעים לשווק את עצמם. אז נוצר מה שנקרא גילוי עריות שיווקי. העיוורים מנחים את העיוורים.
רוב העסקים לא נותנים הצעות אלא יוצרים מן כרטיס ביקור מוגדל במקרה הטוב או קורות חיים משעמים במקרה הרע. הנה רק דוגמא לאותו מעצב גרפי שעבדתי איתו. הוא כתב את הפקס שהיינו אמורים לשלוח לעסקים ושם שם כותבת "מה היית מצפה מהמעצב הגרפי שלך?". כותרת נוראית. למה? כי כאן הוא שוב חשב רק על עצמו. את הלקוח לא מעניין המעצב הגרפי. לא באמת. אותו מעניין התוצאה הסופית שהוא יקבל קודם ורק לאחר מכן הוא יתעניין במי שמספק לו את השירות.
בכל אופן, עכשיו יש לנו מה לעשות בעסק שלנו כל הזמן. לצור הצעות חדשות ומחודשות, להציע אותן ללקוחות חדשים, ללקוחות קיימים. אם כל הזמן נציע הצעות הכסף לא יפסיק להיכנס. זו כל התורה.
סופש מעולה,
אבינועם שחר