ישנם שתי סיבות עיקריות שבגללן עסקים פוגעים בתקרת הזכוכית ולא מצליחים לצמוח. בפרק הזה אבינועם שחר מדבר על המחסומים האלה ואיך להתגבר עליהן כדי לעלות על המסלול המהיר לצמיחה.
להורדת הפרק לחץ כאן
לאורך השנים נתקלתי בשני מחסומים עיקריים שעומדים בפני צמיחה של עסק:
אין השקעה בשיווק
מכירים את הפתגם "הזורעים ברינה יקצרו". בעל עסקים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים לא מפנימים את החשיבות של ההשקעה בשיווק. הם מנהלים את העסק לאורך שנים בלי להשקיע כלל או להשקיע מעט מאוד ובאופן לא מסודר וספורדי בשיווק. התוצאה היא היעדר מנוע צמיחה בעסק.
כל עסק שלא משקיע בשיווק יפגע בתיקרת זכוכית. וכן, שיווק עולה כסף , הרבה מאוד כסף. ברור שזה תלוי בתוצאות שאתה רוצה להשיג אבל ללא השקעה ניכרת. רצון אמיתי לרכוש לקוחות. העסק יגיע לרמת הכנסה מסויימת אבל לא יעבור אותה.
חוסר מיקוד
מחסום הצמיחה השני הוא חוסר מיקוד. למשל, יזם מאוד מוכשר שאני מכיר שמצליח לשווק ולמכור אבל משיג מעט מאוד רווחים בעסק משום שהוא כל פעם מוכר משהו אחר. זה אולי נוגד את מה שאומרים בסמינרים או כותבים בהרבה ספרים – שצריך שיהיה לך מגוון רחב של מוצרים אבל הנסיון שלי אומר שאתה צריך שיהיו לך פחות מוצרים כשמוצר או שירות אחד הוא המוביל – מוצר הדגל אותו אתה צריך למכור, למכור ואז שוב למכור.
במקום כל פעם להקים מערך שיווק חדש שעולה הרבה זמן וכסף בואו תראה איך אתה ממקד את כל האנרגיה והיצירתיות שלך למכירה של שירות אחד או מוצר אחד. כל יתר המוצרים צריכים להוביל למוצר הזה.
מעוניין בתוכנית שיווקית ראשונית להכפיל את העסק שלך?
לחץ כאן למכתב מיוחד שכתבתי עבורך
בכבוד רב והערכה,
אבינועם שחר