האם כדאי להשאיר את השיווק בתוך העסק או להוציא אותו החוצה?
כבעל אינטרס (משווק חיצוני) אני מעריך שהתשובה עשויה להפתיע את הקורא הסביר.
יכול להיות שאני יורה לעצמי ברגל (ומוריד איזה אשך בדרך) אבל אני מאמין שעדיף שהשיווק יעשה בתוך העסק.
אבל…
כן, חייב להיות "אבל".
המשימה הזו של גיוס איש שיווק טוב היא לא פשוטה. זאת משום ששיווק דיגיטלי זה דבר מאוד מורכב. בו נאמר שעם פלטפורמה כמו גוגל כמעט כל אחד יכול לצור קמפיין סביר. אבל כשמדובר בפלטפורמה מורכבת כמו פייסבוק (או אינסטגרם) המשחק כבר נהיה מורכב.
בו נחשוב על זה רגע, כדי לעשות עבודה טובה בן אדם צריך לדעת…
- לצור הצעה, לכתוב (מה שקוראים קראייטיב)
- לצור מודעה – זה כולל עיצוב או צילום ועריכה
- לדעת לאיזה קהלים להציג את המודעה (קוראים
לזה טירגוט).
אפילו בשוק קטנטן כמו ישראל יש לך אין סוף צירופים אפשריים.
הכי טוב שאתה כבעל העסק תעשה את זה, או לפחות שתדע לעשות את זה כדי שתוכל להשגיח על מי שיעשה את זה עבורך.
לדעתי השיווק עובד הרבה יותר טוב כשהוא בתוך העסק. האינטרס של סוכנות או פרילנס אף פעם לא יהיה מאה אחוז האינטרס שלך.
לכן אם יש לך את האפשרות, הייתי שוכר איש שיווק טוב לפני איש מכירות.
להשתמע בשמחות,
אבינועם שחר