זמן קריאה: < 1 דקה
במחקר שנעשה בארצות הברית על מכבסות ניקוי יבש בארצות הברית הגיעו למסקנה שאם לקוח קנה במקום 4 פעמים הוא ימשיך לחזור אליו כל חייו. כמו במכונית שלוטייס אוטומטי. המחקר פורסם ב-1994 והרבה משווקים חכמים החליטו לעבוד על פי המסקנות של אותו מחקר. במכבסות חדשות שהם פתחו הם נתנו ללקוחות חדשים מחירי רצפה ל-4 הכביסות הרשונות וגם יצאו בקמפיינים פרסומיים אגרסיביים בסביבה המקומית.
אפשר להכיל את המסקנות האלה על כל עסק. אם לקוח קנה אצלך 4 פעמים סביר להניח שהוא ימשיך לקנות אצלך כל החיים. המסקנה היא שמיד אחרי שמוכרים בפעם הראשונה צריך לחשוב על המכירה הבאה וזאת שאחריה. כמו בכתיבה שיווקית שכל פעם אתה מוכר את המשפט הבא גם כאן במכירה הראשונה צריכה להיות הסיפתח לשניה.
מכירות נעימות,
אבינועם שחר