מה לא שואלים את העובדים של רמי לוי

זמן קריאה: 2 דקות

מאת אבינועם שחר

האדם הסביר הניזון מדבריהם של חלק מהפוליקאים ונציגי התקשורת עשוי היה להתבלבל בכל מה שנוגע לתפקידו של בעל העסק. אם הוא היה מקבל את הטענה שלהם הוא עשוי היה לחשוב שתפקידו של בעל עסק הוא לספק מקומות עבודה ולדאוג לפרנסה של העובדים. ההנחה הזו שגויה ומטעה. התפקיד של בעל העסק או המנכ"ל המעסיק אינו לדאוג לכך שלרוחמה שעובדת אצלו יהיה מספיק כסף כדי לתמוך בה ובשלושת הילדים שלה אלא אך ורק לייצר מקסימום רווח לעסק וכפי שנכתב בספרי הכלכלה להשיא את ערך הפירמה. אולי זה לא נעים לומר את זה אבל זו המציאות – בשוק תחרותי העובד צריך להיות רווחי עבור המעסיק כדי שלאחרון ישתלם להעסיק אותו.

rsz_615_346_ramilevi615_100515סערת רמי לוי פרצה לכותרת עם שידורה של הכתבה בערוץ 10 שם דווח על נסיון התארגנות של עובדים מחברה שלוי רכש לאחרונה. בכתבה כמו תמיד התקשורת צדידה בעובדים. לשיטתה הם תמיד המסכנים חסרי היכולת והנרמסים. בלוי שהתארח באולפן הוטחו על ידי אשרת קוטלר והכתבה נוסף באולפן שאלות כמו "למה המשכורת הממוצעת בחברה שלך נמוה משופרסל ומגה?", ועוד שאלות בסגנון של "למה אתה צריך להרוויח כל כך הרבה כסף ולא משלם יותר לעובדים?". כמובן שהם בחרו להתעלם מהתשובה של לוי שבשופרסל ובמגה פיטרו מאות אנשים במהלך השנה האחרונה. לגבי "למה הוא צריך להרוויח כל כך הרבה כסף?" הוא לא ענה… וחבל כי התשובה הפשוטה היא שזה התפקיד שלו. לייצר מקסימום ערך לבעלי המניות.

נשאלת השאלה מדוע אף פעם לא שואלים את העובדים בכתבות האלה מה עם האחריות האישית שלהם? בכתבות בסגנון הזה תמיד מוצגת הטענה של העובדים ש"הבוס עושה את הכסף על הגב שלנו ואנחנו כמעט ולא מרווחים כסף." אם לא טוב לכם ואתם לא מרווחים מספיק כסף מדוע לא טרחתם להגדיל את הערך שהמעסיק שלכם מקבל מכם לאורך כל שנות העבודה שלכם? המעסיק לא רוצה לשלם יותר? תעזבו. אף אחד לא הכריח אתכם לעבודה עבורו. נכון שעזיבת מקום עבודה כרוכה בסיכום. יחד עם זאת הסיכון הזה אפילו לא מתקרב לרמת הסיכונים שהמעסיק שלכם לקח על עצמו כשהוא הקים את העסק ואפילו מנהל אותו בשוטף. אם כן, מדוע התקשורת פעם אחר פעם מציגה את העובדים – אנשים מבוגרים האחראים למעשיהם – כאנשים חסרי ישע וחסרי מוצא? למה אדם שבחר לעבוד בסידור ירקות ופירות צריך להרוויח יותר כסף? האם זה בגלל שיש לו נסיון של הרבה שנים? ממש לא. הוא צריך להרוויח יותר רק אם הערך שהוא מביא למעסיק עלה.

מדוע בן אדם במאה ה-21 בוחר לעצמו עיסוק כמו זה של סידור פירות כשהוא יודע שכל אדם "מהרחוב" יכול להחליף אותו בקלות? האם הוא חי בואקום? האם לאורך כל חייו לא הייתה לא האפשרות להשיג הכשרה מקצועית שתקדם אותו?

אם אנו מעוניינים לעודד שוק תחרותי עלינו לקחת בחשבון שכללי המשחק השתנו. אדם כבר לא נכנס למקום עבודה אחד בתחילת שנות העשרים ויוצא ממנו רק בפנסיה. כיום העובדים בשוק החופשי חשופים במידה מסוימת לאותם סיכונים שהמעסיקים שלהם חשופים אליהם. לכן גם העובדים במאה ה-21 צריכים לשנות את הגישה. הם צריכים לחשוב כל הזמן איך הם – כמו כל מנכ"ל של חברה – שומרים ומעלים את הערך של המניה.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?