מה המיליארדר הזה חושב על תמחור בעסק שלך

זמן קריאה: 2 דקות

חושב שהכל זה "עניין של מחיר"?

יש מיליארד אחד בשם מורטון מנדל שבנה חברה ששווה היום קרוב לשני מיליארד דולר שחושב אחרת. אם מיליארדר שבנה את האימפריה הזו (חברה בשם פרימייר פארנל) אומר את זה, אולי כדאי להקשיב. בימים אלה אני קורא את הספר שלו "הסוד טמון באנשים" ויש לי כמה תובנות ממנו אבל לצורך העניין אציג את העיקרית.

למי שלא שמע עליו, מורטון מנדל הוא מיליארדר אמריקאי יהודי ששופך בישראל מיליונים בעיקר בתחום החינוך. יש תוכנית הכשרה יוקרתית למנהלי בתי ספר שנקראת על שמו – "מנדל". ללא קשר בספר שלו הוא משתף את הקוראים בעיקרי המשנה העסקית שלו.

מן הסתם בספר זה כתוב יותר טוב אך הנה בגדול הנקודה החשובה שלקחתי מהספר עד עתה. הרבה מאוד אנשים (בעלי עסקים, מנכ"לים ומנהל כספים) חושבים שהעסק ממוקד מחיר. כלומר הכל עניין של מספרים. מנדל טוען שהעסק צריך להיות ממוקד שיווק ושירות. ברגע שהוא יהיה כזה אז הלקוח יסכמים לשלם מחיר גבוה יותר עבור המוצר משום שהוא יקבל ערך גדול יותר.

חשוב לציין שהחברה שמנדל הקים נמצאת בתחום סופר ממוסחר – שבבים לתעשייה. אפשר להיכנס עכשיו לאינטרנט ולמצוא עשרות אתרים כמו עליבאבא שימכרו לך איזה שבב שתרצה במחירים סופר נמוכים. למרות זאת מנדל טוען שזה לא המוצר אלא ה"מתווך" שחשוב כאן. כלומר, הארגון או ליתר דיוק האיש בארגון שמוכר לך את המוצר. מפני ברגע שללקוח תהיה חוויה שיווקית ושירותית טובה הוא יהיה מוכן לשלם יותר עבור אותו מוצר שהוא יכול למצוא בזול יותר באינטרנט.

זאת מפיו של מיליארדר שבנה איפריה בעשר אצבעותיו, ולא יועץ שיווקי.

אז למה כל כך הרבה בעלי עסקים חושבים שכל מה שמעניין את הלקוח זה רק מחיר?

אולי כי אין להם שירות ואין להם שיווק?

שירות בסגנון של "לך חפש"

אני לא מתיימר להיות ממוחה לשירות. ההתמחות שלי היא בשיווק. אבל לא צריך להיות מומחה בתחום כדי לקבל חווית שירות גרוע. הנה דוגמא פשוטה. אני מזמין אותך להתקשר עכשיו ל-4 חברות באיזה גודל שתרצה ובוא נראה אם מישהו יענה לך. בדרך כלל אתה מקבל הקלטה של "לקדחת לחץ 1, לתחת לחץ 2…" אתה יכול ללחוץ על כל המספרים והרבה פעמים אף אחד לא יענה לך.

זה מצחיק. לקוחות רוצים לדבר עם בן אדם ועסקים עושים הכל כדי להתנער מהם.

איזה חוויה שיווקית מהנה הייתה לך לאחרונה?

אני רוצה שתחשוב שניה. מתי לאחרונה הייתה לך חוויה שיווקית מהנה. אתר אינטרנט שנהנת לגולש בו? תהליך קנייה שהיה לך כיפי?

רוב העסקים לא משקיעים שום מחשבה בשיווק שלהם. בדרך כלל אם הם בכלל משקיעים בשיווק, הוא מבוסס על מבצעים (שלא ממש מעניינים אף אחד) או שהם עושים שיווק בסגנון של "סוס למכירה". בסגנון של "טיפולים קוסמטיים" או "הובלות משרדים" או "ביטוח לרכב". זה גם לא בדרך כלל לא ממש עובד, כי זה לא מעניין.

אנשים היום מחפשים בידור. בכל מקום. בגלל זה הם צמודים לניידים שלהם. הם לא רוצים להשתעמם אפילו לרגע אחד.

לכן חשוב לזוכר, בכל פעם שאתה "עולה על הבמה". בין אם מדובר בעמוד נחיתה, במייל או בשיחת מכירה טוב וישנה אתה צריך לתת שואו, כי זה מה שקהל רוצה. לא, סליחה, דורש.

לסיכום,

תחשוב שירות – אל תברח מהלקוחות. דבר איתם. הם רוצים מגע אנושי (לא מענה של רובוטים).

תחשוב שיווק – תהיה מעניין. תן להם סיבה להקשיב לך.

מקווה שעזרתי אם לא.

לחץ כאן ותוכל לקרוא איך לקבל ממני סיוע אישי (זה בחינם!)

להשתמע בקרוב,

אבינועם שחר

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?