למה מצליחנים נעזרים במאמנים?

זמן קריאה: 3 דקות
Casspi dunk 2013-10-05
"אני תמיד נותן 1000% גם כשכל הסיכויים נגדי. לעולם לא הרגשתי שאין לי סיכוי לנצח". עומרי כספי (מתוך ראיון לחדשות ערוץ 2)

כשעומרי כספי השחקן הישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם ה-NBA נבחר לשחק בקבוצת הסקרמנטו קינגס הוא התחיל לעבוד עם שני מאמנים שונים בקבוצה. אחד על הקליעה שלו מבחוץ והשני על המשחקן שלו בפנים, באזור הצבע, מתחת לסל. לכספי למרות שהוא משחק כדורסל מילדתו לא היה ספק שהוא צריך עזרה כדי להשתלב בהצלחה בליגה.

אנחנו יודעים שספורטאים נעזרים במאמנים ופסיכולוגים כדי לשפר את התוצאות שלהם, אבל האם גם יזמים זקוקים למאמנים?

לאחר שליוותי מעל 200 בעלי עסקים, יזמים ואנשי מקצוע ב-47 תחומים עסקיים שונים במהלך 5 השנים האחרונות אני יכול לומר בוודאות מה הן הסיבות שאימון (יש כאלה שיקראו לזה מנטורינג או ליווי) עוזר לקבוצת האנשים הללו להשיג תוצאות טובות יותר ולמה  כדאי לך לשקול עזרה של מאמן בעצמך.

הנה 5 הסיבות העיקריות:

  • מישהו שצריך לתת לו דין וחשבון
  • מישהו שישאל אותך שאלות
  • מישהו שיקשיב לך
  • מישהו שיידע להעריך את ההישגים שלך
  • מישהו שיתן לך מוטיבציה

 מישהו שצריך לתת לו דין וחשבון

החדשות הטובות הן שאתה הבוס. אבל אלה גם החדשות הרעות. כשאתה יזם אתה אחראי על כל מה שקורה ולא קורה בעסק שלך. כל אחד צריך מישהו ש"ישמור" עליו במסגרת כלשהי גם כשזו המסגרת שאתה יצרת. ברגע שאתה עובד עם מאמן עסקי הוא יכול לעזור לך לייצר תנועה, לצאת לפעולה מהר יותר מומנטום. המטרה שלו היא לחייב אותך או ליתר דיוק לגורם לך להתחייב להניע את הגלגלים בעסק. אלה תהליכים שמטרתם שיפור הביצועים והתוצאות.

מישהו שישאל אותך שאלות (ויקרא עליך תיגר)

ככל שאתה מצליח יותר ישנם פחות אנשים שמעלים שאלות לגבי דרכי הפעולה שלך או במילים אחרות קוראים עליך תיגר. יכול להיות שכל ההנחות שלך לגבי העסק שלך: התמחור, השיווק והלקוחות לגמרי מוטעות. ברגע שאדם חיצוני כמו מאמן שואל אותך שאלות קל לך יותר לבחון את הנחות היסוד שלך. נקודות שהיו נסתרות בעיניך בעבר הופכות להיות גלויות. כתוצאה מכך המטרות והדרך להשיג אותך נהיות יותר ברורות.

מישהו שיקשיב לך

חיי היזם הם חיים של בדידות. נכון אנחנו יכולים לדבר עם בן או בת הזוג או להתייעץ עם חברים. יחד עם זאת קשה למי ששכיר להבין את עולם היזמות. זה כמו שכנר ינסה להסביר לנו איך זה מרגיש לנגן מול אולם מלא באלפי אנשים. אולי אנחנו נוכל להבין את זה  ברמה האינטלקטואלית אבל לא ברמה הרגשית. מאמן עסקי יכול להיות לך אוזן קשבת, אוזן משוכללת שגם יודעת לאבד את מה שתאמר ולשאול שאלות מנחות שיובילו לבהירות גדולה יותר לגבי המטרות שלך והדרך להשיג אותן.

מישהו שידע להעריך אותך ואת ההישגים שלך

כל אחד זקוק להערכה: למילה טובה, לטפיחה על השכם מדי פעם. לספורטאים זה קל. הם קולעים סל או מבקיעים גול וישר חוגגים את הנצחון הזה. עם מי ליזם יש לחגוג את הניצחונות הקטנים שלו כל יום? עם העובדים, הספקים ואולי המתחרים שלך? נכון אפשר לספר למשפחה והחברים אבל אם הם אינם יזמים ולא ידעו להעריך באמת את ההישגים שלך. אז עשית משהו טוב אבל אין מי שבאמת יעריך את כל העבודה הקשה שהשקעת. מה לעשות שגם כמבוגרים אנחנו עדיין במידה רבה כמו ילדים קטנים ואפילו תינוקות. זקוקים לחיזוקים חיוביים כל הזמן כדי שנוכל להמשיך להתקדם. אם אנחנו לא מקבלים אותם אנחנו נתקעים ונובלים כמו פרחים בלי מים. מאמן עסקי יכול לתת לך את ההערכה שמגיע לך. זה הדלק שיניע אותך קדימה להצלחה הבאה.

מישהו שיעזור לך לשמור על מוטיבציה גבוה

לכאורה, ספורטאים שמרוויחים מיליונים לא צריכים "לשמור על מוטיבציה". הם חתומים על חוזים שמנים בגלל היכולת שלהם להשיג תוצאות מעולות. יחד עם זאת בכל חדר הלבשה, בכל קבוצה תמצא מאמן ולעיתים גם פסיכולוג שדוחף אותם קדימה. נכון, מוטיבציה לא מספיקה צריך גם כלים טובים בשביל להצליח אבל עדיין הסביבה בה אתה נמצא, האנשים שאתה מדבר איתם משפעים על המצב רוח שלך ועל היכולת שלך להיות בעשייה מתמדת.

איך בדיוק נראית תוכנית ליווי/אימון עסקי?

ישנן מגוון רחב של תוכניות ליווי/אימון חלקן מועברות פנים מול פנים, אחד על אחד, חלקן דרך האינטרנט ואחרות במפגשים קבוצתיים – מאסטרמיינד. התוכניות הללו משלבות בדרך כלל אלמנט של לימוד וביצוע שלמטלות שנותן המנחה/מאמן למשתתפים.

האם כדאי לך להצטרף לתוכנית ליווי/אימון?

אם אתם מתחברים לאחד או יותר מהצרכים שתיארתי כאן אחת ההשקעות הטובות ביותר שתעשו היא בתוכניות ליווי/אימון שמתאימה לכם.

[לגישה לכל הפרטים על תוכנית הליווי ניתן ללחוץ כאן]

בכבוד רב והערכה,

אבינועם שחר

 

 

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?