למה הלקוח בעט אותי החוצה

זמן קריאה: 2 דקות

לפני מספר שנים התחלתי לעבוד עם רופא שיניים בצפון הארץ.

חודש ראשון עלינו לאוויר.
היו כ-100 לידים.

בקופות.

צרצרים.

חודש שני כ-140 לידים.

בקופות.

צרצרים.

אני הייתי מרוצה. הרי יש לידים בשפע והדוקטור לעומת זאת החל לעשות רעשים של חוסר שביעות.

החלטתי לבדוק את הנושא. מי מטפל בטלפונים? המזכירה הותיקה, המסורה והנאמנה שאיתו כבר 20 שנים.

שאלתי אותה אם היא מתקשרת. אמרה שכן. בדקתי. ראיתי שכנראה עם הרוב לא. שאלתי אותה למה. היא אמרה ש'אין לה זמן'. גם הרופא לא רצה להתעמת איתה אז שיניתי טקטיקה. במקום פרטים בטופס רק טלפונים נכנסים. והנה חודש שלישי עוד מאה פלוס
לידים ועוד פעם …

צרצרים.

החלטתי להקשיב להקלטות של השיחות. הייתה שיחה אחת שפשוט התפלצתי ממנה. המזכירה ה"ותיקה והמסורה" אמרה ללקוח שקודם טרח לספר לה כמה הוא מסכן… שהרופא הזה (המעסיק שלה) יקרן ושעדיף שהוא ילך למתחרה שלו. היא גם ציינה את השם של הרופא המתחרה.

בתמימותי חשבתי שאני חייב לשתף את הדוקטור בממצאים שלי.

השמעתי לו את ההקלטה, ראיתי איך הוא מחליף צבעים ואמרתי לו שכנראה היא חייבת ללכת הביתה.

הוא הסכים.

עברו יום ועברו יומיים.

התקשרתי לדוקטור לבדוק מה נעשה. די מהר זו הפכה לשיחה של "אנחנו צריכים לדבר…" שבסופה הוא פיטר אותי.

כן, אותי. לא את העובדת "המסורה". אותה הוא השאיר בתפקיד. היא בטח עדיין שם.

מה למדתי מכל זה. יש לי כאן שני שיעורים.

אחד למי שמתעסק ביעוץ ואחד לכל מי שיש לו עסק.

ליועצים אומר שזה היה טיפשי מצידי להתעמת עם הרופא ולדרוש ממנו לפטר את המזכירה. הוא ידע
שהיא מקולקלת כבר הרבה זמן, הוא ידע שהיא מהווה בעיה, אבל לא רוצה להתמודד איתה.

במידה רבה הוא הביא אותי כדי לנסות לעקוף את הבעיה ואני ברוב טיפשותי שמתי לו מראה
מול הפנים.

אחרי כמה שנות נסיון, היום אני מאמין שעם לקוחות, לפחות בתחילת הדרך
אתה צריך להיות עדין.

אני בכל זאת בעסקי השירות. זה לא שחור לבן. אם הייתי נשאר איתו חצי שנה או שנה אולי היה מספיק אמון בינינו כדי שיקבל
את ההמלצות שלי… אולי לא. זה לא משנה. אני הפסדתי לקוח סתם. בצעירותי ויהירותי.

מה שהייתי צריך להציע לו, היה הרבה יותר פשוט מלפטר את המפלצת. פשוט להביא עוד עובד.

קיצר, אם אתה יועץ ומתחיל לעבוד עם לקוח אל תעמת אותו עם הבעיה הכי גדולה שלו על ההתחלה. זו
הדרך המהירה להיות מפוטר.

לעומת זאת אם אתה בעל עסק ומשהו לא עובד טוב. הרי אתה יודע איפה הבעיה… זה כנראה לא פתרון
בשוליים. זה לא עמוד נחיתה, קמפיין, מוצר כזה או אחר.

זה משהו בליבה.

אני לא צריך לומר לך מה זה אתה כבר יודע.

השאלה מה אתה הולך לעשות עם זה?

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?