ליועצים ומומחים: 5 נקודות עוצמה לוודא שהעסקה נכונה עבורכם

זמן קריאה: 3 דקות

רואה החשבון שלי אמר לי היום "בסופו של דבר כולנו זו%ות". הוא צודק במידה מסוימת אבל גם לאשת המקצוע הכי עתיק בעולם צריך להיות קווים ברורים לאיזו עסקה היא כן או לא מוכנה להיכנס. אגב, יש כל מיני גורואים שכל הזמן מקרקרים ש"אל תמכור את הזמן שלך". אני אומר תמכור את הזמן שלך אם זה משתלם כי נחש מה אם תתקע את הסירטוני פח שלך באינטרנט ותבקש כסף עבור שם משתמש וסיסמא רוב הסיכויים שלא תהיה נהירה המונית.קיצר, אלה 5 הנקודות שאני בוחן לפני שאני נכנס לעסקה עם לקוח אחרי 12 שנים של מכירת שירותים:

✔️ כסף – האם יש לו את הכסף להשקיע במה שאתה מוכר? הרבה יועצים ומומחים מחכים לסוף השיחה או לסוף הפגישה לומר את המחיר. למה? תתחילו מהכסף "מה התקציב שהקצתם לפרוייקט הזה?" "כמה אתה שוקל להשקיע בזה?" זה אולי נשמע גרידי אבל היי… אני הולך להשקיע זמן יקר בהתעסקות איתך אז אני רוצה לדעת אם יש לך כסף.

✔️ מוכן או לא מוכן לעשות עבור כסף – מה אתה כן או לא מוכן לעשות עבור כסף? (כן, אשת המקצוע העתיקה העולם עולה שוב). אני למשל לא מוכן לעשות אימוני מכירות. נראה לי דבילי לבוא לאנשי מכירות ולצעוק "הו הי! הו הא! אתם נמרים!" זה לא אני. תכין רשימה של מה שאתה מוכן ולא מוכן לעשות. זה יתן לך תמונה טובה לגבי מי אתה.

✔️ העתיד הורוד שלך – אם זה לא משתלב עם התוכניות שלך לטווח הארוך אל תעשה את זה. גם כשאתה והילדים שלך רעבים. תקנה להם שקית במבה (או חיקוי של במבה – יותר זול). אם הפרוייקט לא משתלב עם התוכניות שלך לעסק, אל תעשה את זה. מנסיון אתה תשלם מחיר כבד בכסף וזמן. אגב, זו גם דרך מעולה למכור את השירות שלך. לשאול את הלקוח "מה התוכניות שלך?" או "מה החזון שלך?" ולראות איך אתה משתלב בתוכניות האלה. אם אין לו תוכנית קח כסף על יצירת תוכנית כזו.

✔️ זמן, זמן, זמן – צריך להיות סופר ברור ללקוח מסגרת זמן העבודה שהפרוייקט דורש. חשוב מאוד להבהיר את זה ללקוח גם בכתב בהסכם וגם בעל פה. יש לקוחות שיש להם נטיה לחשוב שאם הם שילמו לך פעם אחת זה לכל החיים. הזמן שלך עולה כסף חביבי. זה בסדר להיות נחמד ואדיב אבל להבהיר שעוד שירות זה עוד כסף.

✔️ לדבר רק עם מי שמקבל את ההחלטות – לפני כמה שנים פנה אלי מנכ"ל של חברת טכנולוגיה וביקש שאתן להם הצעה. ברוב טיפשותי הכנתי מצגת שלמה על בסיס השיחה שלי איתו מבלי לגבות כסף עבורה. כשהגעתי להציג אותה פתאום ראיתי בחדר עוד שני אנשים את סמנכ"ל השיווק והבעלים.

אמבוש!!!

העברתי את הפרזנטציה ואז הבעלים הסתכל עלי ואמר במילים האלה "זה הדבר הכי דבילי שאי פעם ראיתי". ואז ה"חבר" שלי המנכ"ל אמר "אתה יודע שמעון (הבעלים) במחשבה שניה אני מסכים איתך". חחח… אני ציפיתי שהוא יגן עלי או על ההצעה כי זה היה בנוי על בסיס הרעיונות שלו. גיליתי בצורה הכי כואבת שלמרות הטייטל 'מנכ"ל' הבעלים הוא זה שמקבל את ההחלטות. אם הייתי יודע את זה לפני כן זה לא היה קורה. לכן בכל שיחה אני תמיד מברר אם מי שאני מדבר – וזה סופר חשוב אם אתם עובדים מול ארגונים – האם הוא מסוגל לקבל החלטה לגבי התשלום שלכם. אם לא, אתם מבזבזים את הזמן שלכם.לסיכום אף אחד וזה בטח כולל את הלקוחות שלכם לא מעריך עלים נדפים. היו השליטים של גורלכם.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?