איך משבר הקורונה ישפיע על הכלכלה (ואיזה עסקים ירוויחו מהמשבר)

זמן קריאה: 2 דקות

זה היה לייב שצילמתי עם עוד מצלמה ולכן אני לא "מסתכל לכם בעיניים", מתנצל אם זה פוגע בחווית הצפיה.

בכלכלה אומרים שאחת לכמה שנים ישנו משבר שמגיע וטורף את הקלפים מחדש. במידה רבה אפשר לראות כבר עכשיו שלמשבר הקורונה הולכות להיות השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה בכל העולם. מה שהיה הוא בהכרח לא מה שיהיה.

לפני שאנחנו מתחילים חשוב מאוד לעשות הפרדה בין שני דברים: יש את הווירוס עצמו את המחלה שזה דבר שהוא מפחיד לכשעצמו. זה מציף אותנו בפחדים שאנשים קרובים אלינו יחלו שלא יהיה לנו אוכל, או נייר טואלט. אין ספק שזה משפיע על החיים שלנו. אבל יש את הכלכלה שזה דבר נפרד וגם שם ההשפעה כבר ניכרת מאוד. עסקים שסגרו את הדלתות . ענפים שלמים שנכנסו לעוצר. לא משנה עם המשבר ימשך חודש או חצי שנה אין ספק שהכלכלה עומדת לעבור ארגון מחדש וההנחה שלי שזה יקרה על פי השלבים הבאים:

1. עלטה כלכלית – הפעילות הכלכלית כבר צנחה בצורה משמעותית וכנראה צנח עוד יותר בשבועות הקרובים. בין עם מדובר בעסקים שנסגרו על פי הוראה או עסקים שעדיין פעילים המצב הוא בטח לא "עסקים כרגיל".

2. משבר – הירידה בבורסות מסמנות את הציפיות למשבר ברחבי העולם. מיליוני אם לא עשרות מיליוני עסקים יסגרו. מאות מיליוני אנשים יוותרו ללא עבודה. זה מצב שימשך גם לאחר הסרת ההסגרים ברחבי העולם. הפעילות הכלכלית לא תחזור למה שהייתה קודם בלחיצת כפתור.

בישראל זה במידה רבה מוצדקת. לא צריך כל כך הרבה קניונים. לא צריך חצי מיליון עסקים. אם השוק יחזור הוא יחזור למימדים ריאליים יותר.

3. הנשמה מלאכותית – במטרה לשקם את הכלכלה ובעיקר את המדדים בבורסות בעולם. מדינות וממשלות בעולם עומדות להדפיס הרבה מאוד כסף במטרה לתת אותו לתאגידי ענק. עכשיו, אחרי שהן פיטרו אלפי אנשים או ששלחו אותם לעבודה מהבית הן לא יחזירו את הגלגל אחורה. כשהכסף הזה יגיע אליהן הן יצטרכו כנראה למצוא מודל כלכלי חדש כדי להפוך את ההשקעות האלה לרווח. זה אומר בהכרח שהמודל הכלכלי של החברות שעובדות איתן – הספקים – הבינוניים והקטנים , גם הם יאלצו לשנות את מודלים העסקיים שלהם כדי להרוויח בכלכלה החדשה.

4. בניה מחדש – בנקודה הזו של יציאה המשבר יהיו לנו הלכה למעשה בארץ מאות אלפי אנשים או שעיבדו את מקום עבודתם (ולא נשכרו מחדש) כמו גם בעלי עסקים שעסקיהם נסגרו. במידה רבה אנשים אלה יאלצו להתאים עצמם לשוק החדש.

מי ירוויח מהשלב הזה
מי שירוויחו הכי הרבה בשלב זה יהיו כל אותם עסקים שיעזרו לאותם מאות אלפי אנשים להשתלב שוב בשוק העבודה. בין אם מדובר באנשים שיצטרכו לעבור הכשרה מקצועית או אנשים שיקימו עסקים חדשים בתחומים חדשים. במילים אחרות העסקים שיכלו לנצל את ההזדמנות החדשה שתיווצר בשוק יהיו בתחום הלימודים, יעוץ, הכוונה מקצועית, הכשרה מקצועית, הדרכות וכיו"ב.

"אוקיי, בסדר זה מה שיקרה בעוד חודש, חודשיים או חצי שנה … מה עושים עכשיו?"

לא הייתי ממליץ לאף עסק עכשיו להתחיל יוזמה חדשה שלא קשורה לפעילות הליבה של החברה (למשל פתאום למכור אלקוג'ל כי זה רווחי עכשיו). או לחילופין לצור קורס דיגיטלי חדש, בטח אם מעולם לא יצרת אותו.

אנשים עכשיו נמצאים בתקופה של חרדה, פחד וחוסר וודאות, הדבר הראשון שהם רוצים לעשות עכשיו הוא לשמור על הקיים…. להגן עליו. לכן זה לא זמן טוב ליוזמות חדשות אלא למוצרים ושירותים שמחזקים את הביטחון והשליטה של הלקוחות. זה השירות הכי טוב שאתם יכולים לעשות.

עזרו ללקוחות שלכם לעבור את התקופה הזו והם יכירו לכם תודה.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?