האי מייל מת – עכשיו הזמן לחגוג

זמן קריאה: 3 דקות

email-dead-300x231כן, אני יודע שכמה קולגות יתווכחו איתי אבל אני מתעקש… האי מייל זו מדיה בגסיסה.

על פי נתונים שמפרסם Mailchimp – חברה ותיקה לדיוור אלקטרוני עם 14 מיליון מנויים – ב-2002 שיעור פתיחת האי מיילים היה 37%, בשנת 2009 הוא ירד ל-26% ובשנת 2015 הוא ירד ל-17%. מי שעובד עם רשימות תפוצה שנים (כמוני) רואה את הירידה באפקטיביות. האי מייל היא מדיה בדעיכה.

זה לא אומר שהיא תיעלם מחר. אם אתה לא משווק אם אי מיילים אתה עדיין מחמיץ דרך יחסית זולה להגיע ללקוחות שלך. יחד עם זאת נותרו לנו עוד כמה שנים טובות לשימוש במייל.

אז אני אומר חברים באו נחגוג כאילו אין מחר. אנחנו על הטיטאניק אז בואו נשתה וויסקי, נסניף קוק ונרקוד עם נערות גו גו. שלח עוד מייל ועוד מייל. ספאם, ספאם, ספאם בייקון וביצים ספאם.

האבסורד של השיווק באי מייל

הנה קטע אבסורדי על שיווק באי מיילים. בואו ניקח לדוגמא את "ההשקה האינטרנטית" שיטה שבה לא מעט 'גורואים' אינטרנטיים משתמשים למכור קורסים. בוא נניח שיש לך רשימת השקה שבה 3,000 אנשים שנרשמו כדי לראות את סדרת הוידאו שלך. עכשיו במשך שבועיים אתה מחריין להם את המייל כל פעם עם וידאו, וובינר, עדויות חדשות. גם השותפים מחריינים להם את המוח עם הודעות של "וואו! הוא גדול! וואו! יש לו גדול!" ובסוף מה שקורה – וזה אם יש לך השקה מוצלח, לפעמים גם זה לא קורה – משהו כמו 80 אנשים. זה תלוי בתמחור אבל זה מה שקורה עם מוצר שעולה בערך 3500 שקל ויש לך השקה מוצלחת. נשמע נהדר, הכנסה של 280,000 שקל. רגע… מתוך ה-80 שקונים יהיו בין 20 ל-30 אחוז שיבטלו. כן אותם אנשים שהייתה להם תקווה לחיים טובים יותר אבל הם התבדו אחרי שהם קנו את הקורס והבינו שלא יעזור להם דבר. הם ימשיכו להיות חסרי תועלת וחסרי ביטחון בחיים שלהם. עוד קורס על "איך לשפר את… או איך לעשות את…" לא ישנה את המצב הנפשי העגום שלהם. אז הם מבקשים את הכסף חזרה.

זה משאיר אותנו עם 60 מכירות. עכשיו צריך לחלק לשותפים שעזרו לנו את החלק שלהם. בדרך כלל זה לא פחות מ-50%. נשאר לך עכשיו שליש מההכנסה שהייתה שלך (אגב, הגורואים יספרו לך כמה הם הכניסו בהשקה ולא כמה הרוויחו) כי אחרי שמחלקים את הכסף לחברים, למס הכנסה ועוד הוצאות לא נשאר למשיק הרבה. זה גם בסדר כי אנשים חכמים יודעים שהכסף או ליתר דיוק הרווח מגיע אחרי ההשקה.

אני לא אומר שאין יתרונות להשקה אינטרנטית. יש לזה יתרונות: בנייה מהירה של רשימה, בנייה של השם שלך, כשמספר אנשים אומרים על מישהו "הוא גאון! הוא גאון!" בסוף אנשים יתחילו להאמין לזה. יש כאן גם קטע חכם שהלקוח ממן את הרכישה שלו. יחד עם זאת בוא נבחן את העובדות. שילמת 1750 ₪ (על פי הדוגמא שנתתי כאן) כדי לרכוש לקוח. למעשה שילמת יותר כי השקעת יותר אבל בוא נשאיר את זה ב-1750 ₪. האם לא יכולת לפרסם במקום אחר ולהשיג את הלקוח הזה בפחות כסף? או להשקיע את כל הסכום הזה ולהשיג לקוח טוב ולא קאקער שיבקש את הכסף שלו חזרה. בכסף הזה לא הייתה יכול לבנות מסלול שיווקי כשבאחד השלבים מגיע פליט ריאלטי עם עוגה ללקוח הפוטנציאלי ושר לו שיר של ביונסה בזמן שהוא רוקד סטפס. לא יודע, אולי.

אם מסתכלים על המספרים כאן האבסורד האמיתי. מתוך 3,000 לידים פוטנציאלים קנו רק 80 (לפני ביטולים). מה עם 2,920 האנשים האחרים? אלה המספרים בדרך כלל לא יותר מ-2% קונים וזה כשאתה ממש מצליח. אני לא ילדותי ולא חושב שאפשר להגיע ל-50% אחוזי סגירה. תמיד זה יהיה המיעוט שיקנה. אבל אולי במקום רק לעשות וידאו ולשלוח מיילים אפשר לעשות עוד כמה דברים כדי שיהיו לנו יותר קונים. אם למשהו יש רעיונות הוא מוזמן לשלוח לי את זה בדואר יונים. אני מה-83% שלא פותחים את המייל.

אושר ובריאות,

אבינועם שחר

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?