איך להפוך את החגים לתקופה הכי חזקה בעסק שלך

זמן קריאה: 2 דקות

ישנם עסקים שהחגים זו התקופה הכי חזקה עבורם מבחינת מכירות. עסקים בתחום המזון, התיירות והאופנה נהנים מבום רציני במכירות. לעומת זאת ישנים לא מעט בעלי עסקים שמתלוננים שתקופת החגים זו תקופה מאוד חלשה. לקוחות, הם מספרים כל הזמן אומרים "נחליט אחרי החגים". הרבה פעמים אותם בעלי עסקים גורמים לירידה בהיקף המכירות בעצמם. דוחים פעולה שיווקית או פרסום כזה או אחר כי "כולם בחו"ל" או "ישנם המון ימי חופש". ראשית, לא אף פעם לא "כולם בחו"ל" שנית העובדה שישנם לא מעט ימי חופש לא אומרת שאנשים לא קונים. אנשים קונים כל הזמן. הכסף רץ אפילו עף כל הזמן. צריך רק לרדת לרחוב ולפתוח את העיניים בשביל לראות את זה.

אז איך אנחנו יכולים לגרום לכסף ל"עוף" בכיוון שלנו בתקופת החגים. לא משנה מה אתה מוכר החגים זו תקופה מעולה לקדם את העסק שלך. באופן כללי אנשים נמצאים במצב רוח טוב, יש אווירה של חופש וחגיגיות באוויר. כבעלי עסקים עלינו לנצל את המצב הזה לטובתנו.

אז איך עושים את זה?

מבצע לחגים ללקוחות קיימים

הדרך הכי מהירה למכור היא תמיד לאנשים שכבר קנו מאיתנו. לכן אם עדיין אין לך רשימה מסודרת של הלקוחות שלך ואמצעי לתקשר איתם עכשיו הזמן לצור אותה. לא חשוב איך אתה בוחר לתקשר איתם, אפשר במייל, פקס או מכתבים. העיקר שיהיה לך ערוץ פתוח לתקשר עם מי שכבר מכיר וזכית באמון והכסף שלו. אני אתן כאן דוגמא לעסק שהפעילות שלו לא קשורה כלל לתיירות או מזון ואיך יחד איתו עשינו מבצע לחגים והגענו לתוצאות מדהימות. מדובר בעסק המוכר תוכנה לבתי עסק אחרים.

מילת אזהרה. אסור לך להיתקע במקום וישר להגיד "זה לא מתאים לעסק שלי". הפואנטה היא לקחת את אסטרטגיות הליבה וליישם אותה בעסק שלך. אז הנה המבצע שעשיתי יחד עם הלקוח שלי לחגים. כאמור, הוא מוכר תוכנה להנהלת חשבונות לעסקים אחרים. מה שעשינו זה הצענו את הגירסה המשודרגת של התוכנה ללקוחת הקיימים שכבר קנו את הגירסה הפשוטה והצענו לאותם לקוחות את הגירסה המשודרגת עם 5 שעות הדרכה חינם. חשוב לציין שאלה הדרכות שבדרך כלל עולות אלפי שקלים ולכן גם דאגנו לציין זאת במסר לללקחות. קבענו דד ליין, ערב ראש השנה למימוש המבצע ושלחנו את המסר הזה לכל הלקוחות הקיימים במייל במשך 4 פעמים (כן, 4 פעמים, אנשים בדרך כלל צריכים להיחשף למסר כמה פעמים עד שהם קולטים אותו). התוצאות היו מדהימות – מכירות של מעל 60 אלף שקל בפרק זמן של שבוע.

כיצד תוכל ליישם את המבצע הזה בעסק שלך? קח את המוצר או השירות שלך והוסף לו הטבה מיוחדת אותה ניתן לממש רק לזמן מוגבל. אתה חייב לקבוע דד ליין. אם לא שמים לאנשים קיר מול הפרצוף הם פשוט לא יזוזו. השתמש באמצעי תקשורת המהיר ביותר כדי לגעת בלקוחות שלך לפחות 3 עד 4 פעמים: שבוע, שלושה ימים, יומיים לפני תום המבצע ותזכורת נוספת ביום בו המבצע מסתיים.

מנסיוני הטכניקה הזו תמיד מביאה תוצאות.

השתמש בחגים כמנוף שיווקי

בגלל שהחגים זו תקופה לכאורה "חלשה" אצל עסקים, ניתן להשתמש בטיעון הזה כדי למנף את המכירות. לדוגמא אם אתה מוצרי טיפוח אתה יכול לתת בונוס מיוחד "רק לתקופת החגים". לעומת זאת אם אתה מוכר שירותים אתה יכול לתת אחריות מיוחדת, או זמני אספקה מקוצרים במיוחד אם אנשים יקנו דווקא עכשיו.

לסיכום, אנשים כל הזמן רוצים לפתוח דף חדש בחיים שלהם. החגים זו תקופה מעולה להשתמש במסר הזה ולומר ללקוחות שלנו "מה שהיה היה. בוא נתחיל את השנה החדשה ברגל ימין." ברור שבשביל לעשות את זה הם זקוקים לשירות או המוצר שלך.  נצל את החגים כדי לצור מבצעים מיוחדים למשוך יותר לקוחות. תן הטבות מיוחדות רק לתקופה הזו, הגבל אותם בזמן. תגיד שהחגים זו ה-סיבה למבצע ואחרי כן לא תהיה להם הזדמנות נוספת ליהנות מהטבה כזו מרחיקת לכת. ככה הפוך את החגים התקופה הכי חזקה בעסק שלך בכל השנה.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?