זמן קריאה: 2 דקות
כשועל קרבות ותיק למדתי דבר אחד חשוב מאוד.
אתה צריך לדעת לבחור את הקרבות שלך.
לאורך השנים יצא לי לעזור לעסקים שהרוויחו מעט להרוויח הרבה וגם להפוך עסקים הפסדיים לסופר רווחיים.
אבל ישנם לקוחות שכיום אני מסרב לקבל. משום ששיווק טוב בחיים לא יכול לנצח כלכלה גרועה.
לא, אני לא מתכוון לכלכלה של המדינה אלא לכלכלה של עסק.
בסופו של דבר איך שלא נהפוך את זה PPC (מודל הפרסום של פייסבוק וגוגל) הוא מודל יקר (והוא רק מתייקר).
אנשים מגיעים אלי עם מוצר ב-500 ש"ח וחושבים שעם PPC הם יהפכו את זה ליחידה רווחית בפרונט אנד.
אפילו עם מוצר דיגיטלי, לכאורה ללא עלויות, זה בחיים לא יקרה. אלא אם אתה מבין שאתה צריך למכור להם משהו יקר יותר אחר כך. הבעיה היא שרוב העסקים לא ערוכים ובכלל לא חושבים על זה.
אפילו עם תשלום חודשי ומתחדש של 500 ש"ח יהיה קשה מאוד להיות רווחי. בטח בשנה הראשונה. הטעות היא להסתכל על חברות כמו WIX ולנסות להעתיק אותם מבלי להבין את אחורי המספרים.
וויקס יכולים למכור לך אתר ב-10 דולר לחודש כי יש להם ארגזים של כספים ממשקיעים. החברה מפסידה ויכולה להרשות לעצמה להפסיד עוד עשרות מליונים כי היא מושטטת על ספקולציה שביום מן הימים ה"יוזרים" יהיו שווים הרבה כסף.
החברה עושה את הדבר הכי יקר שיש לעשות וזה לקנות לקוחות חדשים. זה המודל של רוב ענקיות האינטרנט, לתת מלא שירותים בחינם כדי לצבור משתמשים בתקווה שביום מן הימים הברווז יטיל ביצי זהב.
אני לא יודע מה איתך. אבל כעסק קטן או בינוני בעולם האמיתי אני
מעריך שאין לך את הפרווילגיה הזו.
לכן אנחנו צריכים לפצח את השיטה להשקיע את הכסף (שלך) ולקבל
החזר שיהיה רווחי.
אז איך עושים את זה שואל הקורא הסביר.
תן לי להציג לך 3 מרכיבים חשובים עליהם אתה צריך לעבוד בעסק כל יום.
1. תנועה – אתה חייב מקור זול לתנועה. תנועה יכולה להיות לידים באתר או כניסות לחנות. מקורות התנועה הם אין סופיים כמעט החל מגוגל, פייסבוק, אי מיילים ועד לפרסום באוף ליין. זול זה עניין יחסי מן הסתם. לפעמים הליד ה"יקר" הוא הזול.
מה שמוביל אותי לסעיף הבאה.
2. ההמרה – כמה עולה לך להשיג לקוח אחד. אם העסק שלך לא רווחי כנראה שזה הרבה יותר ממה שחשבת. אני כל הזמן נפגש עם חברות שחנוקות בכמויות של לידים אבל איכשהו זה לא מתוגרם לרווחים בשורה התחתונה. כי על הרבה לידים זולים, הרבה פעמים משלמים ביותר.
3. תמחור – אני מאמין שהדרך היחידה לעסק קטן או בינוני (שהם 90% מהעסקים בישראל) לשגשג היא אך ורק במכירה של שירותים מעל מחירי השוק. זו הדרך היחידה להרוויח. כך נשאר לך יותר כסף בשורה התחתונה ויותר כסף לשווק שוב ולדחוק את המתחרים שלך.
עכשיו, אני מסכים איתך. זו לא חוכמה לומר "תעלה מחירים". צריך לשאול את השאלה עבור מה הלקוחות שלי יהיו מוכנים לשלם יותר?
מקווה שעזרתי.
ביום שלישי בין 12:00 ל13:00 אני עומד להקצות שעה אחת שבה 5 בעלי עסקים יוכלו לקיים איתי שיחת 'פיצוח' לשיווק שלהם בטלפון.
זה לא מתאים לכל אחד.
זה מתאים רק לעסקים ש…
1. הם בעלי מחזור מכירות שנתי של מעל 2 מיליון ש"ח.
2. פועלים בתחום הבריאות, פיננסים או הלימודים.
במידה ואתה עונה על הקריטרונים, יש כאן טופס פשוט שצריך למלא
להתראות בשמחות,
אבינועם