מלחמות אפל בפייסבוק ואיך זה ישפיע עליך כמפרסם

בטח כבר שמעת על העדכון של האייפונים והצרות שזה אמור לעשות לפייסבוק.

מה שקורה הוא שמערכת ההפעלה החדשה של האייפון תחסום את פייסבוק ולא תיתן לה לאסוף נתונים
על המשתמשים.

כלומר פייסבוק לא תראה באיזה אתרים משתמש אייפון ביקר או איזה פעילות הוא עשה באתר ולמעשה פייסבוק הרבה לפני המפרסמים היא הנפגעת העיקרית מהשינוי כי זה המודל העסקי שלה. היא אוספת
מידע על המשתמשים שלה ונותנת אותו למפרסמים כדי להשתמש בהם.

בגלל זה הפרסום בפייסבוק כל כך מדויק.

כמפרסם זה אומר שלא תהיה לך את היכולת לעשות שיווק מחדש לבעלי אייפונים שביקרו באתר ובאופן כללי אולי יהיה יותר קשה להגיע למשתמשי אייפונים. במילים אחרות, אני לא אוכל להקפיץ מודעה בפייסבוק לאייפוניסט שביקר בעמוד נחיתה או הקליק על מודעה שלי.

המענה הזה יכול להיות איסוף של מיילים. אפשר לקחת את המייל מהלקוח להעלות אותו למערכת הפרסום של פייסבוק וכך בכל זאת להציג לו מודעות.

כהערת צד. אני ממליץ עדיין לאסוף מיילים וניידים ולהשתמש בהם. יותר מדי עסקים נסמכים אך ורק על פרסום ללידים חדשים מבלי לשלוח להם מסרים חוזרים במייל וסמס (וכן! זה עדיין עובד).

הקטע הוא שגם כאן אפל הגדילה לעשות. מי שישתמש באפליקציה של האייפון לקראית מיילים יוכל לצור כתובות מייל וירטואליות המקושרות למייל המקורי ולמחוק אותן מתי שירצה.

זה אומר שאם נורא בא לי לקבל עדכונים על מבצעים מסופר פארם אני לא חייב להשאיר להם את המייל האמיתי שלי. אלא מייל שונה. מה שעוד יותר יקשה על חברות לעשות שיווק מחדש בפייסבוק. משום שהמייל הזה הוא לא אמיתי ולא מקושר לחשבון שלי בפייסבוק.

שורה תחתונה, איך זה באמת ישפיע עלינו כמפרסמים?
אני שומע מלא אנשי דיגיטל מספרים כמה העדכון של אפל פגע בהם והאמת… זה נשמע כמו תירוץ. קודם כל אין לכל הישראלים אייפון ושנית מדובר רק באייפונים עם המערכת ההפעלה החדשה. זאת אומרת זה בהפרזה אולי 15% מכלל המשתמשים בארץ.

הפרסום לא עובד בפייסבוק בדרך כלל כי הוא פשוט לא טוב. המסר, ההצעה התמונה, הוידאו פשוט לא מושכים את הקהל.

זאת לא בעיה של טכנולוגיה אלא בעיה של אנשים. המסר שלך לא מצליח למשוך את האנשים בכלל (או את האנשים הנכונים).

אין לך מסר שמושך אנשים?

לא הצלחת "לארוז" את העסק בצורה מושכת?

התשובה לזה היא חזרה לעקרונות השיווק הבסיסיים. מה ימשוך את הלקוחות שלך? בגדול אנשים הם חיות פשוטות כולם רוצים להיות רזים יותר, צעירים יותר, יפים יותר, עשירים יותר, לקבל יותר כבוד והערכה מהסביבה…

כן זה פשטני, אבל זו ההתחלה.

קיצר, העדכון של אייפון לא צריך להדאיג אותך. מה שצריך להדאיג אותך זו הצרה הטובה והישנה – איך להשיג לקוחות.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לתיבת המייל תמורת סכום סמלי

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?