הקשר בין מיתוג אישי למכירת אשכי עזים לאימפוטנטים

טום, הרגיש שוב מעוך ומושפל באותו בוקר. כבר חודשים שהוא מרגיש חצי גבר שלא לומר חצי בן אדם. אשתו אומרת לו שזה בסדר אבל הוא לא יכול להתגבר על תחושת הבושה שאופפת אותו כל הזמן. שום דבר לא עוזר הוא לא מצליח למלא את תפקידו הגברי במיטה וזה פשוט הורס את חייו. הוא ניסה את מה שרופא המשפחה שלו המליץ לעשות וגם לקח כמה שיקויים שהרוקח שלו הכין אבל המצב לא השתפר והזלזל לא התרומם.

לפחות הבוקר הגיע הספר שהוא הזמין. הוא שמע ברדיו אחד בשם ד"ר ברינקלי שסיפר על פתרון חדשני למצב שלו. טום חשב 'אולי זה הפתרון, זה מאוד שנוי במחלוקת וניתוח זה גם מפחיד אבל לעזאזל? להשתיל לי אשכים של עז?!'

הסיפור הזה הוא ממש לא בדיוני. ב-1921 הציע שרלטן בשם ד"ר ג'ון ברינקלי פתרון קסם לבעית אין אונות בארצות הברית. הפתרון שלו היה מעט לא שגרתי. הוא טען שהשתלת אשכי עזים בגופו של גבר תביא לסוף הבעיה ולהתרוממות הגאווה. כל זה כמובן שטויות ובאמת ב-1941 התלבשו עליו רשויות החוק.

בספר שכתבו שני אנשי שיווק דן קנדי וצ'יפ קסלר "תגרום להם להאמין" (Making Them Believe) הם מנתחים את שיטות השיווק החדשניות של ד"ר ברינקלי. קנדי וקסלר עושים הבחנה בין השרלטנות של הד"ר לבין שיטות השיווק ומראים כיצד איש מרקע מאוד פשוט הצליח לסובב את ארצות הברית. ואילו טכניקות בהן הוא השתמש בראשית המאה ה-20 רלוונטיות לנו – בעלי העסקים הקטנים – היום יותר מתמיד.

הנה כמה מהאסטרטגיות שבהן הברינקלי השתמש כדי לבנות את האימפריה שלו:

סמכות אין סופית – ברינקלי לא התבייש לקשור לעצמו תארים. הוא העביר הרצאות, הוא הזמין 3 ספרים שנכתבו עליו ועל פעלו. הוא אפילו קנה תחנת רדיו בה הוא שידר תוכנית יעוץ רפואית לקהל הרחב. הוא לא חיכה שמשהו ימנה אותו למומחה הוא פשוט הכריז על עצמו ככזה והשוק קיבל את זה.

העסק שהוא אתה – מה בדיוק העסק של רני רהב? יש שיגידו יחסי ציבור אבל האמת היא שהעסק שלו הוא רני רהב. היא מוכר  את עצמו ורק את עצמו והוא מודע לזה. ברינקלי הבין שהוא בעצם בעסק של להיות ד"ר ברינקלי והוא לא היסס לרגע. לכאורה תאגידים יכולים להצליח בלי להצמיד פרצוף למותג. באמת? מה אם אזכיר את השמות אפל, מיקרוסופט ופייסבוק, הפרצופים של המייסדים לא עולים לכם ישר בראש?

למה לא אתה?

אם ברינקלי שרלטן מרקע פשוט מעיירה שכוחת אל בקנסס הצליח להפוך לסנסציה באמצעים הדלים של שנות העשרים של המאה הקודמת מה מונע ממך להשתמש בכלים העוצמתיים שעומדים לרשותך היום כמעט בחינם: פייסבוק, אינסטגרם, בלוג, רשימת מיילים ועוד עשרות כלים.

לא משנה מה אתה עושה: מוכר ציוד לבעלי חיים, בעל מכולת, ספר, מאמן , מטפל … ברגע שתבין שאתה בעסק של להיות מי שאתה הכסף יתחיל לזרום אליך.

אף פעם אל תיתן לעסק הקטן שלך לגרום לך לחשוב בקטן!

הפוך את המחצית השנייה של 2019 למחצית הכי טובה שהייתה לך אי פעם!

רוצה שאני אעזור לך להגדיל את המכירות... בחינם

אם יש לך עסק כיום ואתה לא משיג את התוצאות שמגיעות לך תן לצוות המומחים שלנו להציע לך אסטרטגיות שיוויקית שעשויה להגדיל את המכירות שלך עוד השנה. 

גלה למה 99% מהעסקים הם בלתי נראים

ומה הם 5 הכלים שתוכל להפעיל כדי לגרום ללקוחות לבחור בך ולא במתחרים

קבל את הספר בגירסא דיגיטלית רק 24 ש"ח

גלילה לראש העמוד