מה אמר 'קשה' ולא קיבל

החוויה של הרבה עסקים קטנים היא ש'קשה' לשווק. החוויה כל כך 'קשה' שמספר גדול של בעלי עסקים שאני פוגש רוצים ל"התפטר" מהשיווק שלהם. מה זה רוצים, הם ממש עפים. "אם רק היה מישהו שישווק אותי", "רק שיגיעו לקוחות ואני אעשה את העבודה שלי בשקט". האמת היא כזאת: העבודה המקצועית בכלל לא חשובה. למה אני מתכוון? העבודה המקצועית היא אולי 20% מהעסק. התפקיד שלך כבעל עסק הוא לדאוג שהלקוחות יגיעו. לספק להם את השירות או המוצר זה החלק הקל.

לא משנה את מי תיקח לשווק את העסק שלך: עובד, יועץ שיווק, משרד פרסום או יחסי ציבור. הוא בחיים לא ידאג לאינטרנסים שלך כמוך. הוא לא ישב בבית ויחשוב עליך בזמן שהוא צופה בטלוויזיה, הוא לא יתהפך במיטה כשיגיע הזמן לשלם משכורות כל חודש. הראש שלו במקום אחר. השאלה היא איפה הראש שלך? אתה הבן אדם עליו סומכים הלקוחות, העובדים והספקים. אתה אחראי להביא עוד כסף בכל חודש. אתה צריך לדאוג לשיווק העסק שלך. אתה בעל הבית.

אבל בוא רגע נדבר נפשט את העניינים. שיווק לא צריך להיות קשה הוא אפילו יכול להיות כיפי אם אנחנו רק נדע באיזה כלים להשתמש. בגדול שיווק מורכב בסך הכל מ-3 שלבים פשוטים:
1. יצירת לידים – לקוחות פוטציאליים
2. מכירה – המרת לידים ללקוחות מרוצים
3. מכירה חוזרת – לאותם לקוחות

זהו בפשטות תהליך השיווק. יועצי שיווק ופרסומאים לעיתים קרובות מסבכים לנו את החיים עם טרנדים, ג'אדג'טים וטכנולוגיות פרסומיות חדשות. אך אסור לנו לשכוח שבסיס שיווק נשען אך ורק על שלושת השלבים האלה.
עכשיו שאנו יודעים מה השלבים לשיווק נדע גם מאיפה צריך להתחיל – מיצירת לידים, כלומר, מקבלת פניות מצד לקוחות מתעניינים.

סופש מעולה,
אבינועם שחר

רוצה שאני אעזור לך להגדיל את המכירות... בחינם

אם יש לך עסק כיום ואתה לא משיג את התוצאות שמגיעות לך תן לצוות המומחים שלנו להציע לך אסטרטגיות שיוויקית שעשויה להגדיל את המכירות שלך עוד השנה. 

גלה למה 99% מהעסקים הם בלתי נראים

ומה הם 5 הכלים שתוכל להפעיל כדי לגרום ללקוחות לבחור בך ולא במתחרים

קבל את הספר בגירסא דיגיטלית רק 24 ש"ח

גלילה לראש העמוד