מהו סוד ההצלחה של פייסבוק

איך אפשר להסביר את ההצלחה שלך פייסבוק?

בפוסט הזה אנסה להסביר יותר את הצד החברתי של העניין ורק לאחר מכן אתייחס לצד השיווקי.

פייסבוק הצליחה בגלל הצורך של האדם לקבל פידבקים מהסביבה שלו. עד לפני 200 שנה לפני המהפכה התעשייתית אנשים היו חיים בקהילות קטנות בדרך כלל כפרים ולכל פעולה שהם היו עושים הם היו מקבלים תגובה מהסביבה, חיובית או שלילית.

מה שקרה לנו בחברה המודרנית הוא הניתוק מאותה קהילה. אנשים עברו לערים הגדולות. הם כבר לא מכירים את השכנים שלהם כי הם יוצאים בבוקר לעבודה וחוזרים בערב. ועד כמה שהמקומות העבודה שלנו היו רוצים, אלה לא משפחות ולא קהילות. ברגע שעזבת מקום עבודה שוכחים אותך ואתה אותם תוך ימים ספורים.

כתוצאה מכך פייסבוק הפכה לכיכר הכפר. אנחנו רואים אתה הרדיפה אחרי ואפשר לומר הלינצ'ים הדיגיטליים שעושים לאנשים על כתיבה של דברים לא ראויים, חניה במקומות של נכים, יחס לא אנושי לחיות… מצד אחד. מצד שני רואים את הפירגון וההירתמות למאבקים כמו במקרה של המאבק לשחרור של גלעד שליט.

עשיתי משהו טוב או רע, החברים שלך בפייסבוק יספרו לך. יש לך תגובות ולייקים משמע את קיים.

מה לגבי שיווק בפייסבוק

למען האמת גם פייסבוק עדיין לא יודעת איך לשווק בפייסבוק. החברה עושה שינויים אינסופיים במטרה להפוך את הפרסום באתר ליותר לאפקטיבי. גם הנסיונות של עסקים למכור ישירות למשתמשים באמצעות חנויות בפייסבוק בהיקפים משמעותיים נכשלו עד עכשיו.

חדשות רעות

כולם רוצים לייקים. אבל מסתבר שלייקים לא שווים לקוחות. מנסיוני הם שווים בעיקר בילבולי ביצים של אנשים שאינם ולא יהיו הלקוחות שלך.

גם הפרסום הממומן (אותן מודעות שאנו רואים בצד הממשק של פייסבוק) לא הכי יעילות. נכון יותר זול לפרסם בפייסבוק מאשר גוגל. כלומר קליק יעלה לך משמעותית פחות כסף. אבל בדרך הליד כלומר הפרטים שהאדם השאיר אצלך באתר יהיו פחות איכותיים.

אז מה כן אפשר לעשות כדי לשווק בפייסבוק בהצלחה

1. להוציא אותם מפייסבוק – קודם כל אם אתה מפרסם בפייסבוק עליך להוציא אנשים מפייסבוק. זה אומר שאם אתה קונה קליקים אתה רוצה להעביר אותם לדף נחיתה יעודי ששם אנשים ישאירו לך את הפרטים. אתה לא רוצה להעביר אותם לדף שלך בפייסבוק כי כמו שאמרנו לייקים לא שווים לקוחות.

2. פרסם אירועים – אם אתה משתמש בפיייסבוק לצרכים עסקיים הזמן משתמשים להרצאות, כנסים, וובינרים (הרצאות אינטרנטיות חיות). זוהי מדיה חברתית ולכן קידום אירועים עובד טוב.

3. עזוב את פייסבוק ואל תפרסם שם בכלל (לא דף עסקי ולא מודעות בתשלום) – זה שהעדר נוהה אחרי הדבר החדש זה לא בהכרח אומר שזה מתאים לעסק שלך. מנסיוני זה נורא תלוי מי קהל היעד שלך. אם אתה מפרסם לקהל שהוא מאוד נישתי כמו מנהלי כספים בחברות בורסאיות יהיה לך קשה להגיע אליהם דרך פייסבוק. אבל אם אתה מוכר שירות לציבור הרחב כמו תוספי מזון ותוכניות הרזיה אתה יכול מאוד להצליח בפרסום שלך שם.

אסור להניח הנחות חשוב מאוד לבדוק הכל. שווה להקצות משאבים לבדיקה של כל פרסום בכל מקום אם הוא עובד אז ממשיכים ומגדילים. אם זה לא רווחי ולא משתלם אל תמשיך לעשות את זה.

רוצה שאני אעזור לך להגדיל את המכירות... בחינם

אם יש לך עסק כיום ואתה לא משיג את התוצאות שמגיעות לך תן לצוות המומחים שלנו להציע לך אסטרטגיות שיוויקית שעשויה להגדיל את המכירות שלך עוד השנה. 

גלה למה 99% מהעסקים הם בלתי נראים

ומה הם 5 הכלים שתוכל להפעיל כדי לגרום ללקוחות לבחור בך ולא במתחרים

קבל את הספר בגירסא דיגיטלית רק 24 ש"ח

גלילה לראש העמוד