למכור אשכי עזים לאימפוטנטים

זמן קריאה: 4 דקות

טום, הרגיש שוב מעוך ומושפל באותו בוקר. כבר חודשים שהוא מרגיש חצי גבר שלא לומר חצי בן אדם. אשתו אומרת לו שזה בסדר אבל הוא לא יכול להתגבר על תחושת הבושה שאופפת אותו כל הזמן. שום דבר לא עוזר הוא לא מצליח למלא את תפקידו הגברי במיטה וזה פשוט הורס את חייו. הוא ניסה את מה שרופא המשפחה שלו המליץ לעשות וגם לקח כמה שיקויים שהרוקח שלו הכין אבל המצב לא השתפר והזלזל לא התרומם.

לפחות הבוקר הגיע הספר שהוא הזמין. הוא שמע ברדיו אחד בשם ד"ר ברינקלי שסיפר על פתרון חדשני למצב שלו. טום חשב 'אולי זה הפתרון, זה מאוד שנוי במחלוקת וניתוח זה גם מפחיד אבל לעזאזל? להשתיל לי אשכים של עז?!'

הסיפור הזה הוא ממש לא בדיוני. ב-1921 הציע שרלטן בשם ד"ר ג'ון ברינקלי פתרון קסם לבעית אין אונות בארצות הברית. הפתרון שלו היה מעט לא שגרתי. הוא טען שהשתלת אשכי עזים בגופו של גבר תביא לסוף הבעיה ולהתרוממות הגאווה. כל זה כמובן שטויות ובאמת ב-1941 התלבשו עליו רשויות החוק.

בספר שכתבו שני אנשי שיווק דן קנדי וצ'יפ קסלר "תגרום להם להאמין" (Making Them Believe) הם מנתחים את שיטות השיווק החדשניות של ד"ר ברינקלי. קנדי וקסלר עושים הבחנה בין השרלטנות של הד"ר לבין שיטות השיווק ומראים כיצד איש מרקע מאוד פשוט הצליח לסובב את ארצות הברית. ואילו טכניקות בהן הוא השתמש בראשית המאה ה-20 רלוונטיות לנו – בעלי העסקים הקטנים – היום יותר מתמיד.

הנה כמה מהאסטרטגיות שבהן הברינקלי השתמש כדי לבנות את האימפריה שלו:

סמכות אין סופית – ברינקלי לא התבייש לקשור לעצמו תארים. הוא העביר הרצאות, הוא הזמין 3 ספרים שנכתבו עליו ועל פעלו. הוא אפילו קנה תחנת רדיו בה הוא שידר תוכנית יעוץ רפואית לקהל הרחב. הוא לא חיכה שמשהו ימנה אותו למומחה הוא פשוט הכריז על עצמו ככזה והשוק קיבל את זה.

העסק שהוא אתה – מה בדיוק העסק של פנינה רוזנבלום. יש שיגידו קוסמטיקה אבל האמת היא שהעסק שלה הוא להיות פנינה רוזנבלום. היא מוכרת את עצמה ורק את עצמה והיא מודעת לזה. ברינקלי הבין שהוא בעצם בעסק של להיות ד"ר ברינקלי והוא לא היסס לרגע. לכאורה תאגידים יכולים להצליח בלי להצמיד פרצוף למותג. באמת? מה אם אזכיר את השמות אפל, מיקרוסופט ופייסבוק, הפרצופים של המייסדים לא עולים לכם ישר בראש?

למה לא אתה?

אם ברינקלי שרלטן מרקע פשוט מעיירה שכוחת אל בקנסס הצליח להפוך לסנסציה באמצעים הדלים של שנות העשרים של המאה הקודמת מה מונע ממך להשתמש בכלים העוצמתיים שעומדים לרשותך היום כמעט בחינם.

לא משנה מה אתה עושה: מוכר ציוד לבעלי חיים, בעל מכולת, ספר, מאמן , מטפל … ברגע שתבין שאתה בעסק של להיות מי שאתה הכסף יתחיל לזרום אליך.

אף פעם אל תיתן לעסק הקטן שלך לגרום לך לחשוב בקטן!

הפוך את 2012 לשנה הכי טובה שלך אי פעם

קליק כאן להירשם להדרכה חינם לפני שהמקומות נגמרים

להשתמע,

אבינועם שחר

המכון לשיווק

הפוך את 2012 לשנה הכי טובה שלך אי פעם קליק כאן להירשם להדרכה חינם לפני שהמקומות נגמרים

טום, הרגיש שוב מעוך ומושפל באותו בוקר. כבר חודשים שהוא מרגיש חצי גבר שלא לומר חצי בן אדם. אשתו אומרת לו שזה בסדר אבל הוא לא יכול להתגבר על תחושת הבושה שאופפת אותו כל הזמן. שום דבר לא עוזר הוא לא מצליח למלא את תפקידו הגברי במיטה וזה פשוט הורס את חייו. הוא ניסה את מה שרופא המשפחה שלו המליץ לעשות וגם לקח כמה שיקויים שהרוקח שלו הכין אבל המצב לא השתפר והזלזל לא התרומם.

לפחות הבוקר הגיע הספר שהוא הזמין. הוא שמע ברדיו אחד בשם ד"ר ברינקלי שסיפר על פתרון חדשני למצב שלו. טום חשב 'אולי זה הפתרון, זה מאוד שנוי במחלוקת וניתוח זה גם מפחיד אבל לעזאזל? להשתיל לי אשכים של עז?!'

הסיפור הזה הוא ממש לא בדיוני. ב-1921 הציע שרלטן בשם ד"ר ג'ון ברינקלי פתרון קסם לבעית אין אונות בארצות הברית. הפתרון שלו היה מעט לא שגרתי. הוא טען שהשתלת אשכי עזים בגופו של גבר תביא לסוף הבעיה ולהתרוממות הגאווה. כל זה כמובן שטויות ובאמת ב-1941 התלבשו עליו רשויות החוק.

בספר שכתבו שני אנשי שיווק דן קנדי וצ'יפ קסלר "תגרום להם להאמין" (Making Them Believe) הם מנתחים את שיטות השיווק החדשניות של ד"ר ברינקלי. קנדי וקסלר עושים הבחנה בין השרלטנות של הד"ר לבין שיטות השיווק ומראים כיצד איש מרקע מאוד פשוט הצליח לסובב את ארצות הברית. ואילו טכניקות בהן הוא השתמש בראשית המאה ה-20 רלוונטיות לנו – בעלי העסקים הקטנים – היום יותר מתמיד.

הנה כמה מהאסטרטגיות שבהן הברינקלי השתמש כדי לבנות את האימפריה שלו:

סמכות אין סופית – ברינקלי לא התבייש לקשור לעצמו תארים. הוא העביר הרצאות, הוא הזמין 3 ספרים שנכתבו עליו ועל פעלו. הוא אפילו קנה תחנת רדיו בה הוא שידר תוכנית יעוץ רפואית לקהל הרחב. הוא לא חיכה שמשהו ימנה אותו למומחה הוא פשוט הכריז על עצמו ככזה והשוק קיבל את זה.

העסק שהוא אתה – מה בדיוק העסק של פנינה רוזנבלום. יש שיגידו קוסמטיקה אבל האמת היא שהעסק שלה הוא להיות פנינה רוזנבלום. היא מוכרת את עצמה ורק את עצמה והיא מודעת לזה. ברינקלי הבין שהוא בעצם בעסק של להיות ד"ר ברינקלי והוא לא היסס לרגע. לכאורה תאגידים יכולים להצליח בלי להצמיד פרצוף למותג. באמת? מה אם אזכיר את השמות אפל, מיקרוסופט ופייסבוק, הפרצופים של המייסדים לא עולים לכם ישר בראש?

למה לא אתה?

[[שם]] אם ברינקלי שרלטן מרקע פשוט מעיירה שכוחת אל בקנסס הצליח להפוך לסנסציה באמצעים הדלים של שנות העשרים של המאה הקודמת מה מונע ממך להשתמש בכלים העוצמתיים שעומדים לרשותך היום כמעט בחינם.

לא משנה מה אתה עושה: מוכר ציוד לבעלי חיים, בעל מכולת, ספר, מאמן , מטפל … ברגע שתבין שאתה בעסק של להיות מי שאתה הכסף יתחיל לזרום אליך.

אף פעם אל תיתן לעסק הקטן שלך לגרום לך לחשוב בקטן!

הפוך את 2012 לשנה הכי טובה שלך אי פעם

קליק כאן להירשם להדרכה חינם לפני שהמקומות נגמרים

להשתמע,

אבינועם שחר

המכון לשיווק

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?