למה לקוחות עוזבים ומה אפשר לעשות בנדון

עצוב , עצוב אך בחייו של כל עסק ישנם מקרים בהם לקוחות עוזבים. הנה הסיבות העיקריות בגללן לקוחות עוזבים.

1. עברו דירה, לחו"ל או סגרו את העסק

2. מרגישים שפגעת בהם

3. הם קיבלו הצעה יותר טובה לאותו שירות שאתה מציע

4. הם הרגישו שאתה לוקח אותם כמובן מעליו, שלא נתת להם מספיק תשומת לב

5. שיעממת אותם

לגבי הסעיף הראשון אין כל כך מה לעשות כי אנשים עוברים או סוגרים עסקים. זה לא בשליטתך. לגבי הסיבה השניה תמיד יהיו אנשים שירגישו פגועים ויאשימו אותך בצרות שלהם. לכן גם מהסעיף הזה עדיף להתעלם. הסעיף השלישי מתייחס להצעה יותר טובה שהם קיבלו. אם מדובר במחיר, אני באופן אישי תמיד נגד מלחמת מחירים. עדיף לא להתפשר על המחיר שלך ולהפסיד את העסקה. איך תרגיש אם כן תוריד את המכנסיים ותחתונים וכן תסגור את העסקה? כבוד לעיתים שווה הרבה יותר מכסף. לכן אם הפסדת עסקה בה ניסו לכופף אותך, לא נורא.

אני רוצה להתחייס כאן בעיקר לשתי הסיבות האחרונות ברשימה: לקוחות שהרגישו שהם לא קיבלו מספיק תשומת לב או ששיעממת אותם.

תן יותר צומי ללקוחות שלך – כדי שהלקוחות שלך ירגישו שהם מקבלים את היחס הראוי הדרך הכי פשוטה היא לתקשר איתם הרבה יותר פעמים בשנה. עסק חייב לתקשר עם הלקוחות שלו (גם לקוחות לשעבר) לפחות 10 עד 12 פעמים בשנה. רוב העסקים שולחים ברכת שנה טובה או חג שמח בפסח. חוץ מהברכות האלה, שהן מעולות, חשוב על עוד הזדמנויות לתקשר עם הלקוח שלך. זה יכול להיות ביום הולדת שלהם או גלויה בה אתה אומר להם תודה. השתמש בתקשורות האלה כדי למנף את העסקים שלך. למשל מסעדה שתיתן ללקוח ארוחה חינם ליום הולדת. הרי הוא בטח לא יגיע לבד.

תשעשע אותם – לפני שנים מנהלי פרוקטר אנד גמבל בדקו למה עקרות בית קונות את אבקת הכביסה שלהם, TIDE שלושה שבועות ברציפות ואז מפסיקות. תוצאות הסקר היו שלאותן נשים פשוט נמאס מאותה קופסא. מאותו רגע פרוקטר אנד גמבל כל הזמן חידשה, לפחות ברמה התפיסתית, את אבקת הכביסה: שינתה את הקופסא, הוסיפה עוד שיפורים לנוסחא של האבקה. כיום יש לפרוקטר אנד גבמל 37 מותגים שונים של אבקות כביסה כדי שלא ישעמם לקונים.

מה אתה יכול לעשות כדי לשעשע את הלקוחות? אם אתה מוכר מוצרים תמיד תוכל להביא חדשים. אם אתה מוכר שירות אתה יכול לשנות את הדרך בה אתה מציג אותו ללקוחות. כלומר, לתת להם עוד 'חידוש' כדי שירגישו טוב עם עצמם.

אחת הדרכים הכי פשוטות שכל עסק יכול לאמץ כדי להמשיך לעניין את הלקוחות היא להתחיל לשווק מידע. שתף את הלקוחות שלך בנסיון המקצועי שלך, בעבודה עם לקוחות אחרים, בסיפור על הילד הגאון שלך או בכלב שנשך אותך. וכן, לשאלתך, זה מעניין אנשים. אפשר לעשות את זה במייל, בעמוד פייסבוק, בשיחות מוקלטת מראש או בכל מדיה אחרת שתבחר.

העיקר שימשיכו לצפות לשמוע ממך ולהעניק לך את כספם.

בברכת לך תעשה נעים ללקוחות שלך,

אבינועם שחר

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

לזמן מוגבל!

קבל את הספר בחינם! שלם רק עבור המשלוח

"5 שיטות להגדיל את המכירות מהאינטרנט עכשיו!" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

שמעת על תיאורית הברבור השחור?

הכוונה לאירוע בלתי צפוי, עם סיכוי ממש קטן להתרחש בעל השלכות מרחיקות לכת. לדוגמא: פיגועי ה-11 בספטמבר. זוג מטוסים שרוסקו לתוך מגדלי התאומים והפילו אומה שלמה על

שלושה טיפים לשיווק בזמן מיתון

הנה שלושה טיפים למכירות בזמן מיתון. טיפ 1# לשנות את ה"מי" שלכם. כלומר למכור לאנשים שמוכנים להשקיע במה שיש לכם להציע. למשל, בזמן שכל העולם

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?