למה הלקוח כמעט הרביץ לי מכות

למה הלקוח כמעט הרביץ לי מכות?

כן, כן, אני מודע לכותרת הסנסציונית, אלק… קליק בייט קלאסי. אבל היא נועדה להעביר מסר חשוב לאומת בעלי העסקים.

נחזור ללקוח ולמה הוא כמעט הרביץ לי… כי נתתי לו הערכה אמיתית לכמה יעלה להשיג לקוח מפרסום בפייסבוק/גוגל. במקרה הזה 800 ש"ח. איך עושים את החשבון? פשוט. 20 לידים בעלות של 40 ש"ח (הערכה שלי לליד באותו תחום). מתוכם 5% אחוזי סגירה. לקוח אחד. כלומר, מכל 20 לידים יהיה לקוח אחד ולכן העלות היא 800 ש"ח.

עכשיו זו המציאות – ישנם תחומים בהם העלות היא 1000 ש"ח ואחרים 200 ש"ח אבל זה תמיד יהיה הדבר הכי יקר בעסק – להשיג לקוח חדש. קוראים לזה CAC – Custumer Aqustion Cost אני אוהב לומר קאק! יא קאק.

אין כאן קסם – רק חשבון עסקי בסיסי.

עכשיו השאלה מה עושים? האינסטינקט הראשון אומר "תוריד את עלות הליד". אבל על פרסום זול משלמים ביוקר. ברגע שאני מוריד את עלות הליד אני מתחיל לעשות כל מיני שטויות כמו להשתמש בטופס לידים בפייסבוק או לקצר את הטקסט במודעות כדי שיותר אנשים יקליקו. מוריד שדות בטופס להשארת פרטים. אז מה שקורה שאני מקבל לידים הרבה הרבה יותר קרים.

המשמעות של זה בדרך כלל היא שאתה או אנשי המכירות עובדים קשה יותר כי יש יותר לידים אבל שיעור הסגירה צונח. בסוף אתה
נשאר עם אותן הכנסות ועלויות גבוהות יותר בתפעול או גרוע מכך.

במקרה הזה אתה צריך ללכת דווקא נגד האינסטינקסט שלך ולראות איך אתה דווקא משקיע יותר בליד (תזכור שזה לא ליד זה בן דם שלא מכיר אותך עדיין) נותן לו חוויה טובה יותר עוד לפני שבכלל פגשת אותו וכך מגדיל בהכרח את כמות הכסף שהוא מוכן להשקיע אצלך לאורך זמן. לזה קוראים LTV Lifetime Value – ערך הלקוח למשך חייו העסקיים איתך. או כמה הוא ישקיע אצלך.

ככל שזה גבוה יותר כך אוכל להשקיע יותר כדי להשיג את הלקוח. אז יכול להיות שבעסקה הראשונה מול הלקוח אני מפסיד כסף נאמר השקעתי 800 ש"ח בפרסום כדי להשיג לקוח אבל קנה ממני רק ב-600 ש"ח בעסקה הראשונה. אבל כשאני
יודע שבממוצע לקוחות משקיעים עוד 3,000 ש"ח באותה שנה, אני כבר יכול להיות הרבה אגרסיבי בהשקעה שלי בפרסום.

עוד נקודה היא שהעלות לרכישת לקוח בדרך כלל יורדת עם הזמן. הפרסום מתיעל, המכירות מתייעלות מגיעים אליך לקוחות 'בחינם' מהפניות מלקוחות ש'קנית'.

לחשוב לטווח קצר זו חשיבה עסקית מוטעית. לאנשים לוקח הרבה זמן לקבל החלטה. נכון יש מעטים שקונים ממך מיד וזה עלול להטעות. אבל זה קורה כי הם כבר כנראה התבשלו אצלך או אצלך מישהו אחר.

לחשוב על המכירות בתור וון שוט. זאת אומרת הזדמנות אחת, עסקה אחת עם לקוח, תוביל את העסק שלך להפסידים במהירות של טיל.

אני מקבל הרבה פניות מעסקים כאלה. משקיעים הרבה כסף בפרסום, הרבה כסף על צוות מכירות. יכול להיות שיש
להם מחזורים גבוהים אבל הם מפסידים כסף כי יש טונה של ביזבוז כי אנשי המכירות כל הזמן מחפשים את הלידים החדשים. את
אלה שסוגרים מיד.

מה עם 963 הלידים שלא סגרו בחודש שעבר?

אל תצפה מאנשי המכירות שיתקשרו אליהם. הם בחיים לא יעשו את זה (גם אתה והאמת שגם אני לא). זו הסיבה שאתה
חייב להשתמש בכלים כמו שיווק מחדש (רי מרקטינג) בפייסבוק וגוגל. אי מיילים , מסנג'ר, סמסים כדי להישאר נוכח בחיים שלהם
עד שהם בשלים לתת לך את הכסף.

רק כך אתה מוריד את העלות לרכישת לקוח מצד אחד ומגדיל את ההכנסות והרווחים לאורך זמן.

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

לזמן מוגבל!

קבל את הספר בחינם! שלם רק עבור המשלוח

"5 שיטות להגדיל את המכירות מהאינטרנט עכשיו!" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

שמעת על תיאורית הברבור השחור?

הכוונה לאירוע בלתי צפוי, עם סיכוי ממש קטן להתרחש בעל השלכות מרחיקות לכת. לדוגמא: פיגועי ה-11 בספטמבר. זוג מטוסים שרוסקו לתוך מגדלי התאומים והפילו אומה שלמה על

שלושה טיפים לשיווק בזמן מיתון

הנה שלושה טיפים למכירות בזמן מיתון. טיפ 1# לשנות את ה"מי" שלכם. כלומר למכור לאנשים שמוכנים להשקיע במה שיש לכם להציע. למשל, בזמן שכל העולם

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?