סערה בכוס פייסבוק

סערה-בכוס-פייסבוק

אני מניח ששמעת על הסערה סביב פייסבוק בכל מה שנוגע לפרשה של קיימבריג' אנליטיקס בחודשים האחורונים.

למקרה שלא ראית. היה הרבה בלאגן סביב חברת שיווק שניצלה נתונים של משתמשי פייסבוק כדי להציג קמפיינים
של 'פייק ניוז' במסגרת מסע הבחירות של דונלד טרמפ לנשיאות.

זו פרשה מעניינת אולי אכתוב על זה את דעתי בהמשך. נראה לי שלעת עתה זה פחות מעניין. השאלה שכן עשויה לעניין את מפרסמים היא האם ואיך זה ישפיע על התוצאות שהם מקבלים (או עדיין לא) מפרסום בפייסבוק.

לדעתי הפרשה לא תשפיע הפרסום בפייסבוק. ישנם גורמים אחרים שישפיעו על מפרסמים בשנה הקרובה. פייסבוק היא עדיין פלטפורמת הפרסום הכי טובה שנוצרה בשנים האחרונות. זאת בזכות היכולת להגיע באופן מדוייק ביותר כמעט לכל קהל מטרה.

הרבה מאוד מפרסמים כבר הבינו את זה ולכן עכשיו פייסבוק עומדת עם מספר מטורף של מפרסמים כ-6,000,000. זה אומר בגדול שכנראה עליות הפרסום יעלו (שומו שמיים!) ושאנחנו כמפרסמים צריכים להיות הרבה הרבה יותר טובים
כדי להמשיך ולהצליח למשוך לקוחות מפייסבוק.

בנסיון לפשט את הדברים אפשר לומר שישנם שני פרמטרים חשובים כשמפרסמים בפייסבוק:

1. המודעה (או הקרייאטיב ותסלח לי על השפה הברנז'אית).
2. הקהל לו מוצגת המודעה.

כדי שהמודעה שלך תעבוד היא חייבת להיות סופר רלוונטית לקהל שלך. בממשק הפרסום של פייסבוק ישנו פרמטר כזה שנקרא 'ציון רלוונטיות' Relavence Score. זהו מספר שנע בין 1 עד 10. מודעות שעובדות בדרך כלל מקבלות ציון גבוה 7 ומעלה.

בממשק הפרסום זה נראה כך.

מבלי להיכנס לכל מיני דקויות. (וישנן אין ספור כאלה. הפרסום בפייסבוק הוא מאוד מורכב ולא ממולץ למי שלא מתמקצע בזה). מודעה עם רלוונטיות נמוכה תקבל פחות חשיפה וכתוצאה מכך פחות הקלקות ולידים.

אז תכל'ס אם נשים את הבבל"ת הטכני בצד זה מחזיר אותנו למקורות.

ואומר שאנחנו צריכים פרסום טוב. מסר שישמשוך את הלקוחות אלינו.

זקוק לעזרה? קבל ממני תוכנית שיווקית ראשונית בחינם 

[otw_shortcode_button href="http://www.avinoams.co.il/freeplan/?ref=blogpost" size="large" icon_position="right" shape="square"]לחץ כאן לפרטים[/otw_shortcode_button]

להתראות בקרוב,
אבינועם

 

גלילה לראש העמוד