לפני כמה ימים דיבר איתי בעל חברה שמוכר שירותי בטיחות אש או משהו רציני כזה. הוא ביקש ממני לבנות לו בוט שימכור
את השירות שלו. אמרתי לו שזה לא מתאים לתחום שלו ובשירות כזה המכירה חייבת להיות בדרך של יעוץ,
לשאול : לאיזה עסק, מה הגודל וכיו"ב. זה שירות מורכב עם משתנים רבים.
הוא השיב לי שכמו שבשירותי צ'ט למבוגרים משתמשים בבוט למכור את השירות, (זה מן אתרים כאלה שאתה נכנס אליהם
ומשלם כדי לדבר עם בחורה בלייב), אפשר גם לעשות את זה בעסק שלו. אז קודם כל העסק שלו זה לא כמו
צ'ט פורנו. בצ'ט פורנו הלקוח יודע בדיוק מה הוא מקבל. חוץ מזה איך הוא יודע שהוא צ'וטט עם בוט ולא עם בן אדם…
אבל השאלה הכי חשובה היא, למה שלא תרצה לדבר עם הלקוחות שלך?
כל כך הרבה בעלי עסקים רוצים לברוח מהלקוחות שלהם (הם אפילו עוד לא לקוחות).
תעשה ניסוי עכשיו ותחייג ל-3 עסקים ותראה אם אתה מקבל בכלל בן אדם שיענה לך.
מה הקטע?!
בזמן שאנשים מחפשים יותר ויותר להיות בקשר (הרי קוראים לזה מדיה חברתית) העסקים מחפשים כמה שיותר לנתק מגע. הם מחפשים איך לירות על הלקוחות שלהם "תקנה עכשיו" דרך המייל או הסמס… אבל חס וחלילה לא לדבר עם אף אחד בטלפון.
אחר כך הם מתלוננים שאין להם מכירות.
אחרי שנפלתי עם העסק הראשון שלי גם אני הרגשתי ככה. כעסתי על העולם ואמרתי לעצמי "אני לא רוצה לדבר עם אף אחד". אני אמכור מוצרים דיגיטליים מרחוק ולא אדבר עם אף לקוח.
מהר מאוד הבנתי שלקוחות כן רוצים לדבר איתי וחשוב מכך הם משלמים יותר כשאני מדבר איתם או ליתר דיוק מקשיב להם.
אני מאמין שהפתרון הוא לא… עוד דיגיטל או עוד אוטומציה אלא להיפך… יותר אישי ויותר אנושי. זה פשוט מאוד… במקום לחפש את הגימיק הטכנולוגי האוטומטי החדש פשוט תדבר עם האנשים…