7 הטעויות שהורגות את האתר שלך

מאת אבינועם שחר

כולם כבר יודעים שהאינטרנט הוא כלי עצמתי להשגת לקוחות בשנת 2017. ואכן עסקים בישראל גילו את האינטרנט – על פי סקר של גוגל כבר 85% מהעסקים מתחזקים אתרים.

הבעיה היא שמעט מאוד עסקים הבינו איך להפוך את האינטרנט לכלי שיווקי שמייצר להם זרם קבוע של לקוחות. על פי כתבה שפורסמה ב-The Marker מעל 50% מהעסקים שהקימו אתר אינטרנט משיגים בין 0-5% מהלקוחות דרך הרשת. 

זאת אומרת שהם כבר השקיעו בשיווק באינטרנט אבל זה פשוט לא עובד עבורם.

למה זה קורה?

אחרי עבודה על השיווק הדיגיטלי של מאות עסקים וניהול תקציבים של מעל 10.5 מיליון שקלים הכנתי רשימה של הטעויות הנפוצות והקטלניות ביותר שעסקים עושים כשהם משווקים באינטרנט.

טעות #1 – האתר לא עובר מבחן 8 השניות

אתם חייבים לדעת אם האתר שלכם עובר את מבחן 8 השניות. מבדיקה של אלפי אתרים עסקיים הגיעו למסקנה ש-50% מהאנשים עוזבים אתר שאליו הם נכנסו תוך 8 שניות בממוצע. למה זה קורה? בואו נחשוב למה קוראים לזה גלישה או שיטוט באינטרנט. תחשבו שנייה מה קורה לכם כשאתם מחפשים משהו בגוגל ונכנסים לאתר מסויים. אתם מקבלים החלטה במאיות השנייה לגבי הערך שהאתר אליו נכנסתם יכול לתת לכם.

אז אם יש לכם רק 8 שניות אתם צריכים לתת משהו סופר ממוקד וסופר עוצמתי שימשוך את הגולשים להישאר ואפילו להשאיר פרטים. זה אחד מהדברים שמעצבי אתרים לא מבינים בהם כלום. הם ידברו איתכם על צבעים, מיתוג ומאמרים וכל מיני גימיקים מגניבים שאפשר להוסיף לאתר . אבל כשיותר מחצי מהאנשים אפילו לא יגלול למטה בעמוד הבית כל זה פשוט לא רלוונטי.

אז כל המיקוד שלכם צריך להיות לגבי המבחן הזה של 8 השניות. אתם חייבים לעובר במבחן 8 השניות.

טעות #2 – להאמין שישנה "מכירה גדולה" באינטרנט

זה למעשה שקר אחד גדול שהרבה מאוד אנשים אינטרסנטים רוצים שנאמין בו. המיתוס הזה אומר שאם רק תבנה אתר הגולשים יגיעו אליו. זאת אומרת שאם רק נבנה אתר נורא מעוצב עם הרבה מאמרים יפים הגולשים פשוט יגיעו ויתחילו לזרוק כסף לכיוון שלנו. הם יתקשרו אלינו וירוצו לקנות מאיתנו. אתם בטח כבר שמתם לב שזה פשוט בולשיט. זה לא קורה ככה.

אני יודע שמה שאני אומר אולי שנוי במחלוקת אבל אני עושה את זה כבר 8 שנים. כל הרעיון הזה שמישהו יגיע לאיזה עמוד באינטרנט וישר יקנה משהו פשוט לא עובד. אני אומר את זה לאחר שעקבנו אחרי מאות אתרים … הרעיון שמישהו שעד לפני 30 שניות לא שמע עליך עכשיו יכנס לאתר וישר יקנה ממך פשוט מוטעה ומטעה. זה לא אומר שזה לא קורה אף פעם . זה קורה אבל יחס ההמרה הוא כל כך נמוך . אולי אחד מתוך 100 אנשים באמת יסכימו לקנות משהו ככה.

זה אומר בפשטות שלא משנה כמה שתפרסם בדרך כלל לא תשיג מספיק מכירות כדי שזה יהיה רווחי ומשתלם עבורך להמשיך עם הפרסום.

אלה החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שיש דרך שכן עובדת. והיא דורשת מהפך של 180 מעלות לגבי כל מה שאתה חושב על שיווק באינטרנט. וזה אומר לשנות את היעוד של האתר שלך. אתה רוצה לשנות את הפונקציה שממלא האתר שלך – לא כדי להוציא כסף מהלקוח שלך כמה שיותר מהר אלא כדי לפתח מערכת יחסים.

זה אומר שברגע שלקוח מגיע לאתר שלך במקום ישר להתנפל עליו ולנסות למכור לו אתה נותן לו משהו שהוא צריך. זה יכול להיות מידע במדריך כתוב או בוידאו, זה יכול להיות דוגמית מהמוצר שלך, שיחת יעוץ ראשונית איתך בתמורה לשם , אי מייל והטלפון שלנו.

קוראים לזה שיווק ברשות.

הנה המספרים. כמו שאמרתי אם תנסו למכור משהו באופן ישיר יחס ההמרה הוא אחוז אחד. כלומר מתוך 100 גולשים יהיה אחד שיקנה. לעומת זאת אם אתם עושים מה שנקרא שיווק ברשות אפשר להעלות את המספר הזה ל-15% ואפילו 20% .

זה גידול של 1000 עד 2000 אחוז בכמות הלקוחות!

אני מעביר ביום ד' 28.6.17 בשעה 21:00 וובינר בשידור חי בו אחשוף את האתר המוזר שמייצר 19,178 ש"ח ביום ואיך תוכל להעתיק אותו לעסק שלך>>

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]

טעות #3 – לא להשתמש בוידאו באתר

אתם חייבים שיהיה לכם וידאו באתר שלכם אבל לא כל וידאו אלא וידאו שבנוי נכון. לפני 3 או 4 שנים אפשר היה לוותר על הוידאו אבל היום מעל 70% מהחיפושים באינטרנט הם לקטעי וידאו. ליו טיוב יש מעל מיליארד צפיות ביום. בו נחשוב על הלקוחות שמגיעים לאתר שלכם. אתם רוצים לדבר איתם בטקסט ובתמונות אבל גם בוידאו. הרבה פעמים בניסויים שעשינו ראינו שברגע שהוספנו וידאו לעמוד כמות הפניות עלתה ב-50 ואפילו 200 אחוז. אז אתם חייבים וידאו אבל צריך לעשות את זה בצורה הנכונה.

והנה הטיפ שלי.

אנשים רוצים לדעת איך עושים את זה מאיפה כדאי להתחיל? הדרך הכי קלה להתחיל היא פשוט לקחת מישהו שיראיין אתכם. תנו למישהו את 10 השאלות הנפוצות ביותר שלקוחות שואלים אתכם, תנו למישהו לצלם את זה ואז לחתוך את זה ל-10 חלקים שונים והנה יש לכם 10 פיסות תוכן מצויינות לאתר שלכם.

טעות #4 – להתעסק בשטויות כמו קידום אתרים "אורגני"

אתם חייבים להשתמש בקידום ממומן בגוגל או בפייסבוק , בשתיהן או ברשתות נוספות. אני יודע איך זה בתור בעל עסק להיות מופגז בכל הרעיונות האלה כל הזמן. מה צריך לעשות? קידום אתרים או אולי לכתוב בלוג?

אני חייב לומר כמה מילים על הנושא של קידום אתרים מה שנקרא באנגלית SEO. קידום אתרים זה בעצם נסיון לעשות מניפולציה לתוצאות החיפוש של גוגל. בבקשה מכם אל תשקיעו בזה זמן או כסף . זה פשוט ביזבוז נוראי. אתם עובדים נגד בעל הבית – גוגל.

חברה שמציעה קידום אתרים בעצם אומרת לכם תנו לי את הכסף שלכם ואנחנו ננצח את חברה שמעסיקה מדעני חלל ומשיגה מכירות של 40 מיליארד דולר בשנה.

זה יכול לעבוד לפרק זמן קצר אבל מהר מאוד גוגל עשויה לעלות על זה ופשוט למחוק את האתר שלכם ממנוע החיפוש. קידום האתרים מת. הייתה לזה עדנה לפני כמה שנים אבל השיטה הזו פאסה וחלפה מהעולם.

לעומת זאת פרסום ממומן בגוגל, מה שנקרא PPC, הוא מצוין כי ממש ברגעים אלה אנשים מחפשים את השירות שלכם בגוגל.

אני באופן אישי השקעתי מעל חצי מיליון שקל בפרסום בגוגל. 

אגב, פרסום ממומן בגוגל זה כבר מזמן לא רק פרסום במנוע החיפוש. זה גם פרסום ביו טיוב, בג'ימייל ואפילו באתרי תוכן מוכרים כמו YNET. אם אין לכם פרסום בגוגל היום אתם חייבים להתחיל.

טעות #5 – לא שולחים אי מיילים ללקוחות

הרבה אנשים אומרים "לא כדאי לעשות שיווק באי מייל" כי הלקוחות לא רוצים להיות מופגזים באי מייליים. התמזל מזלי ויצא לי לבלות לא מעט זמן עם אנשים שעשו מיליונים באינטרנט. חלק מהם אתם אולי מכירים אבל אחרים פחות מוכרים בישראל.

המכנה המשותף של כולם הוא שאת רוב הכסף הם לא עשו מאתרי אינטרנט אלא משיווק באי מיילים . אם אנחנו חושבים על זה לרגע , עם האי מייל יש לנו כלי מדהים וזול לשמור על קשר שוטף עם הלקוחות שלנו על בסיס שבועי.

יש לי לקוחות ששולחים מייל כל יום וזה מאוד רווחי עבורם. עכשיו אני לא אומר שאתם עכשיו צריכים להתחיל לשלוח מייל כל יום. אבל תחושת הבטן שלי אומרת שאתם או לא שולחים אי מיילים ללקוחות שלכם בכלל, או שאתם לא שולחים להם מספיק.

אתם חייבים לשלוח ללקוחות שלכם הודעה לפחות פעם בשבוע . אחרת הם פשוט ישכחו מכם. הסוד הוא לא למכור משהו בכל פעם שאתם שולחים הודעה. צריך להיות איזון עדין בין תוכן מעניין, כמו סיפורים אישיים שלכם ושל לקוחות, טיפים מקצועיים וקידומי מכירות.

הכלי הזה נועד לבנות ולשפר את מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות.

כדי להתחיל אתם צריכים מנוי לשירות למערכת לדיוור אלקטרוני ולשתול טופס באתר שלכם ואז 15 20 אחוז מאנשים שיבקרו באתר שישאירו לכם את המייל שלהם ותוכלו להתחיל לתקשר איתם.

אני מעביר ביום ד' 28.6.17 בשעה 21:00 וובינר בשידור חי בו אחשוף את האתר המוזר שמייצר 19,178 ש"ח ביום ואיך תוכל להעתיק אותו לעסק שלך>>

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]

טעות #6 – לרדוף אחרי לייקים במקום להשיג לידים

יש היום טונה של מיתוסים ומידע מטעה לגבי שיווק בפייסבוק והדרך להשתמש בכלי הזה כדי להשיג לקוחות. קודם כל אין שום ערך ללייקים. עשינו עשרות ניסויים בפרסום בפייסבוק לאנשים שעשו לייקים לעמוד של עסקים והתוצאות היו מחרידות.

אבל זה מה שהרבה אנשים עושים. הם משקיעים זמן וכסף כדי לגרום לאנשים לעשות להם לייק לעמוד ובסופו של דבר זה לא מייצר להם הכנסות. וכל פעולה שיווקית שאתם עושים בתוך פייסבוק צריכה להוביל למכירות.

יש עשרות דברים שאתם יכולים לעשות בשיווק בפייסבוק. אין לי זמן בוידאו במאמר הקצר הזה להסביר את כולם אני רק אומר שכלל האצבע שלכם צריך להיות לידים ולא לייקים. אתם צריכים להניע אנשים מפייסבוק לאתר או דף הנחיתה כדי שישאירו שם את הפרטים שלהם.

עוד טיפ קטן וסופר חזק של מה שאפשר לעשות בפייסבוק  היום. אתם יכולים לקחת את הטלפונים הניידים ואימיילים של הלקוחות שלכם ולהעלות אותם לממשק הפרסום של פייסבוק ולהציג הודעות שלכם ישירות לחשבון האישיים שלהם בפייסבוק. זאת אומרת שבפעם הבאה שהם נכנסים לפייסבוק הם יראות את הפרסום שלכם בפיד שלהם. זו עוד דרך טובה לתקשר עם לקוחות. זה עולה כסף אבל זה יעלה לכם פרוטות ביחס למה שתקבלו אם תעשו את זה נכון.

טעות #7 – לא להשתמש בעמודי נחיתה

זה נוגע לעמודים שאליהם אתם שולחים אנשים. במקרה אתם ממש עכשיו נמצאים בעמוד כזה. קוראים לזה דף נחיתה. אם אתם לא מכירים את המונח אז דפי נחיתה הם עמודים אינטרנטיים אליהם אתם שולחים גולשים מסוימים. למשל אם אתם מפרסמים בגוגל או שולחים אי מייל לרשימת התפוצה שלכם אתם שולחים אותם לדף נחיתה ספציפי.

אני רוצה שתשקלו לא להניע לקוחות פוטנציאליים על ההתחלה לעמוד הבית באתר שלכם. בדף נחיתה בדרך כלל יש הצעה אחת מאוד ממוקדת ולגולש אין יותר מדי אפשרויות. הוא יכול לבחור להשאיר פרטים או לסגור את העמוד . לעומת זאת באתר אינטרנט ישנן עשרות אפשרויות שונות מה שמוריד את כמות האנשים שבסופו של דבר משאירים פרטים.

עוד משהו שדפי נחיתה מאפשרים לנו לעשות הוא לבנות פרסום ממוקד עם מסר ממוקד לקהלים שונים לשירותים שונים שאנחנו מציעים. נניח שיש לנו מוצרים לצעירים בשנות ה-20 ומוצרים לאנשים בגיל הזהב . מאוד לא כדאי לשלוח את כולם לאותו אתר אלא לעמוד נחיתה ייעודי הכולל טקסט ואפילו וידאו שרלוונטי לקהל המטרה. בשיווק ככל שתהיה התאמה גדולה יותר בין המסר לקהל המטרה כך גם תגדל ההצלחה. כלומר, תשיגו יותר לידים ויותר מכירות.

הפלתי עליכם עכשיו המון אינפורמציה, אני בטוח שהמידע הזה מועיל ומעניין אבל יכול להיות שזה קצת מתסכל.

אולי אתם שואלים את עצמכם איך לעזאזל אני יכול ליישם את כל זה? "אם אני צריך לעשות את כל הדברים האלה בחיים אני לא אשיג לקוחות מהאינטרנט!".

אני חושב שההרגשה הזו די מוצדקת. 

כמי שעובד בתחום כבר מעל 8 שנים אני יודע שישנם קיצורי דרך משמעותיים. אם עובדים עם שיטה – System – אפשר להגיע ללקוחות באינטרנט מהר. 

ממש כאן הזה תמצאו כפתור עליו להרשמה להדרכה שאני מעביר בחינם בה אני מראה שלב אחר שלב איך אני בניתי אתר שיווקי עבור לקוח שלי – אתר המייצר הכנסות של 19,178 ש"ח ביום. 

 

הזמנה להדרכה בשידור חי באינטרנט - וובינר - (בחינם!)

האתר המוזר שמייצר 19,178 ש"ח ביום (ואיך תוכל להעתיק אותו לעסק שלך)

בונוס למשתתפים! 23 תבניות מוכנות לאי מיילים שמייצרים מכירות.

יום ד' 28.6.17 בשעה 21:00 בול!

הצטרף להדרכה ותגלה 3 סודות...

סוד #1 - מה גורם ל-90% מהעסקים להפסיד זמן יקר וכסף בשיווק באינטרנט

סוד #2 - מהו הנתיב המהיר לשיווק באינטרנט

סוד #3 - איך להשיג לידים חדשים תוך 24 שעות או פחות

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]

[thrive_2step id='3110']

[/thrive_2step]