במדריך הקצר הזה אסביר את שני העקרונות המרכזיים על פיהם גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש וכיצד תוכל לעשות את המניפולציות הנכונות כדי לשפר את הדירוג של אתרך בגוגל. מדובר בטכניקות פשוטות אותן תוכל ליישם באופן מיידי. שנתחיל?
מה זה בכלל קידום אתרים? למה כולם מדברים על זה? ואיך זה יכול לשפר את התנועה לאתר שלך?
באנגלית זה נקראה SEO search engine optimization. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא למעשה המלאכה של שיפור הנראות של האתר שלנו בעיני במנועי חיפוש כמו גוגל.
הבהרה: קידום אתרים מתייחס לתוצאות החיפוש האורגניות (ראה תמונה) ולא הממומנות – Adwords – המופיעות בחלקו העליון של המסך ובצידו. 75 אחוז מהגולשים מקליקים קודם על התוצאות האורגניות ורק לאחר מכן על התוצאות הממומנות. לכן קידום אתרים הוא כלי שיווק עוצמתי להבאת תנועה לאתר שלך.
גולשים שמחפשים את השירות שלך יקלידו מונחים ומילות מפתח מעולם התוכן המקצועי שלנו. ככל שהאופטימיזציה של האתר שלנו יותר טובה כך גם יותר גולשים יגיעו אלינו.
איך גוגל עובד?
PageRank או PR היא שיטת הדירוג העיקרית על פיה גוגל קובע את סדר העדיפות של עמודים באינטרנט. ככל שה-PR של אתרך גבוה יותר בסולם של 1 עד 10 כך ידורג אתרך גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. איך בודקים מה ה-PR שלך ושל כל אתר אליו אתה גולש? פשוט מתקינים את ה-toolbar של גוגל בכתובת: www.google.com/toolbar
אחרי שנתקין את הסרגל של גוגל נראה בחלקו העליון של הדפדפן שלנו את ה-PR של כל אתר אליו אנחנו גולשים.
השאיפה שלנו בקידום אתרים הוא להעלות את מספר ה-PR שלנו. כדי לעשות זאת עלינו לקחת בחשבון את שני המשתנים המרכזיים על פיהם גוגל קובע דירוג של אתר באינטרנט: תוכן וקישורים חיצוניים המפנים לאתר.
תוכן
ככל שאתר מכיל יותר תוכן רלוונטי לתחום מסוים כך הוא ידרג את ה-PR גבוה יותר. גוגל בודק רלוונטיות של תוכן על פי מילות מפתח המופיעות בו והקשורות לאותו תחום. לדוגמא, אתר מכיל מספר רב של מאמרים על אינסטלטורים ידורג גבוה לעומת אתר באותו תחום אך ללא מאמרים כלל.
גוגל קובע אילו מילות מפתח חשובות לאותו תחום על פי הביטויים חיפושים הפופולריים באותה נישה. למשל, אם נמשיך עם הדוגמא של האנסטלטורים. אם נקליד את המילה 'אינסטלטור' בגוגל בתחתית דף החיפוש הוא יראה לי חיפושים דומים שגולשים הקלידו. זה אומר בפשטות שאם מאמר אצלי באתר יכיל את המילה, אינסטלטורים וגם את הביטויים של החיפושים הדומים הוא ידורג גבוה יותר.
שיטה יותר מתקדמת לשפר את הדירוג של האתר שלך באמצעות תוכן היא לבדוק באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל מה הם החיפושים הפופולריים של גולשים בכתובת הזו:
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
נוכל להקליד את מילת המפתח החשובה לנו ולראות את מגמות החיפוש של גולשים. אילו מונחים סמוכים הם חיפושו ואילו יותר פופולריים.
כיצד נוכל להשתמש בכלי הזה לקידום האתר שלנו?
בכל מאמר חדש שאנו מעלים לאתר נכלול את 10 תוצאות החיפוש הפופולריות ביותר וכך נשפר את הדירוג שלנו בגוגל לאין ארוך. כלומר, אנו צריכים להכניס במאמר את הביטויים: איסטלטור, אינסטלציה, אינסטלטורים, נזילות, איתור נזילות וכיו"ב.
לסיכום, גוגל אוהב תוכן רלוונטי ורענן. השתדלו להעלות לפחות שני מאמרים חדשים שונים לאתר שלכם בכל שבוע. אם קשה לכם לכתוב תשלומו למשהו אחר שיעשה זאת עבורכם.
קישורים חיצוניים
כאמור, ככל שלאתר יש יותר קישורים מאתרים חיצוניים כך עולה הרלוונטיות שלו בעיני גוגל. אם הקישור הוא מאתר המכיל תוכן רלוונטי לתחום העיסוק שלכם זה עוד יותר טוב.
לדוגמא, אם אני מאמן עסקי ומקבל קישור מאתר המכיל תוכן על שיווק באינטרנט זהו קישור יותר איכותי מקישור מאתר עם תוכן על גירושין.
גם כאן יש ל-PR חשיבות. קישור מאתר בעל PR גבוה נאמר 5 יותר איכותי מקישור מאתר בעל PR 2. ניתן לבדוק את זה על ידי גלישה לאתר המדובר.
עוד משתנה חשוב הוא מבנה הקישור. נמשיך עם הדוגמא של האימון העסקי. אם אני רוצה שהקישור באמת יהיה חזק אני צריך שהמונח בקישור המפנה יהיה אימון עסקי . שימו לב שהקישור טמון בגוף מילת המפתח.
איך משיגים קישורים חיצוניים
1. מבקשים מבעלי אתרים שאתם מכירים לשים קישור לאתר שלכם בתמורה לקישור חזרה
2. פורומים להחלפת קישורים. הרשמו לפורומים האלה ומייד תתחילו לקבל הצעות ממקדמי אתרים להחלפת קישורים. ניתן להקליד בגוגל 'פורום החלפת קישורים' ולהגיע אליהם בשניה.
3. אתרי מאמרים – אתרים כמו www.reader.co.il או www.articles.co.il מאפשרים פרסום מאמרים בחינם. צריך מן הסתם להקפיד שהקישורים שלך מוטמנים במילות המפתח הרלוונטיות בגוף המאמר.
לסיכום הנה עוד כמה טיפים חשובים לקידום האתר שלך בגוגל:
1. שים לב לכותרת האתר שלך. טעות נפוצה היא לשים את שם החברה אך לא מילת המפתח הרלוונטית. ברב האתרים יש מערכת לניהול תוכן שם מומלץ להוסיף לפחות 3 ביטויים שיופיעו בכותרת האתר.
2. צור שני מאמרים חדשים באתר שלך בכל שבוע. כפי שציינתי גוגל אוהב אתרים שמתעדכנים לעיתים קרובות. קבע מראש רשימה נושאים עליהם ניתן לכתוב מאמרים בתחומך. עתה כתוב אותם בעצמך או שתיתן למשהו אחר לעשות זאת. הקפד על כך שכותרת המאמר תכלול לפחות מילת מפתח אחת ושגוף המאמר יכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לתחומך.
3. החלף קישורים. הרשם לפורומים להחלפת קישורים בתקבל מדי יום הצעות להחלפת קישורים ממקדמי אתרים בכל יום.
יישם אחת או יותר משיטות הפעולה שהוצגו כאן באתר שלך. קדם את האתר שלך באופן קבוע והתוצאות לא יאחרו לבוא. קידום שיטתי של אתרך יבטיח שתקבל יותר פניות מלקוחות.
שאלות ניתן להפנות אלי כאן למטה בתגובות.
קידום נעים,
אבינועם שחר