שיטת 5 השלבים להשגת לקוחות באינטרנט פותחה בעקבות עבודת שיווק עם מאות עסקים ב-6 השנים האחרונות. בשנה האחרונה אבינועם שחר וצוות המכון לשיווק יצר וניהל קמפיינים באינטרנט שאחראים ישירות להכנסה של מעל 24 מיליון שקלים. לא מדובר כאן בתאגידי ענק שסתם מפזרים כסף על פרסום אלא על עסקים קטנים שחייבים לקבל החזר ראוי על כל השקעה שהם עושים בפרסום שלהם.
הסבר על המרכיבים השונים של השיטה
פרסום רגשי
בעל משרד אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בעולם "פובליסיס" אמר ש-99% מהפרסום הוא בלתי נראה. זה קורה משום שעסקים מפספסים ולא פונים לרגש של הלקוח. לעיתים קרובות כל מה שהם מפרסמים זה רשימה של המוצרים והשירותים שלהם וכך הם לא נוגעים בלב של הלקוח והוא נותר אדיש לפרסום שלהם. בלב השיטה ישנן 6 נוסחאות שונות לפרסום שנוגע ישירות לאינטרסים, תשוקות והרצונות של הלקוחות הפוטנצילים שלך וכך מבדלים אותכם מהמתחרים ומוביל אותם מהמבט הראשון ועד לקליק הראשון בדרך אליכם.
מגנט לידים
השלב הראשון להמרת גולש ללקוח משלם היא באמצעות לכידת הליד – פרטי ההתקשרות של הלקוח הפוטנציאלי. 'מגנט הלידים' שלכם הוא למעשה ההצעה הראשונה שאתם מציגים לגולש באתר שלכם כדי להניע אותו להשאיר את הפרטים שלו כדי שאתם כבעלי עסקים תוכלי להציע לו את השירותים והמוצרים שלו. הבעיה היא שבעלי עסקים לא מקדישים מחשבה לאיך וכיצד לתפוס את הפרטים של הגולש. בדרך כלל ישנה הצעה "לשיחת חינם" או "פגישה ללא התחייבות". אלה אינן הצעות במידה רבה עשויות להרתיע את הלקוח הפוטנציאלי בשלב הראשון. עם "שיטת 5 השלבים" תקבלו 3 תבניות שונות ליצירת 'מגנט לידים' שלפחות אחת מהן תתאים בול לעסק שלכם. תוכלו לקחת תבנית אחת 'להעתיק ולהדביק' ולהתחיל לקבל יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים באופן מיידי.
מכירה מרחוק
מדוע כל כך הרבה בעלי עסקים ואנשי מכירות מתקשים לסגור את העסקה גם במקרה שמשהו פנה אליהם, כלומר, השאיר אצלם את פרטיו (ליד). זה נובע בין היתר משום שלא נעשתה שום עבודת שיווק ומכירה לפני מעמד המכירה עצמו. זאת אומרת הלקוח הפוטנציאלי מגיע למעמד המכירה שהוא עדיין "קר". ב"שיטת 5 השלבים" נעשה שימוש באמצעים אינטרנטיים כדי להפוך הלקוח הפוטציאלי ה"קר" ללקוח "חם" ובעל נכוחות גבוהה יותר לרכוש ממך במעמד המכירה עצמו. במקרים רבים ניתן להמיר את הגולש ללקוח משלם דרך האינטרנט לפני שנציג אנושי יצר איתו קשר כלל.
רק תחשבו איך החיים העסקיים שלכם ישתנו אם תדברו אך ורק עם אנשים שרוצים לעשות איתכם עסקים… שיודעים מי אתם ומה אתם וכבר קיבלו החלטה שהם רוצים להשקיע אצלכם?
בניית קהילה
כדי להצליח כבעל עסק עליך למצוא דרך לשווק את המוצרים והשירותים שלך בדרך שתשתלם מבחינה כלכלית. לצערנו, בעלי עסקים עוסקים 90% מהזמן בעבודה הכי קשה והכי בזבזנית – מכירה ללקוחות חדשים. "שיטת 5 השלבים" פועלת מצד אחד לגיוס לקוחות חדשים אך גם פועלת לשימור ומכירה חוזרת של לקוחות ותיקים. כך כל השקעה בפרסום משתלמת יותר משום שאף לקוח לא נעלם. על ידי תקשורת אלקטרונית ניתן להמיר גולש ללקוח משלמם ולקוח ותיק ללקוח חוזר. כך צעד אחר צעד נבנת סביב העסק שלכם קהילה של לקוחות מרוצים שמניעים את המכירות עוד יותר על ידי המלצות והפניות. במילים אחרות מאמצי השיווק שלכם לא מתמצים במכירה אחת ראשונה אלא בסדרה של מכירות ובניית מומנטום לעסק.
הסגירה הבלתי נראית
למה כל כך הרבה אנשים מפחדים למכור? אולי זה בגלל הסטיגמה שיש לאנשי מכירות שהם נוכלים, מניפולטיביים ולוחצים על אנשים לתת להם כסף. את הביטוי "למכור קרח לאסקימוסים" בטח כבר שמעתם. לעמות זאת "שיטת 5 השלבים" מביאה אליהם את הלקוח הפוטציאלי כשהוא כבר מוכן לעשות איתכם עסקים. איך צורך "לסגור" אותו בכוח אבל כן צריך להנחות אותו בתהליך המכירה. כל זה נעשה בלי הפעלת לחץ אגרסיבי. מה שצריך לעשות הוא להציג לו את המסלול שאיתו החיים שלו ישתנו יחד עם השירות או המוצר שלהם.
הצטרפו לכנס הבא של אבינועם שחר כדי לגלות איך לשתול בעסק שלך את שיטת 5 השלבים להשגת לקוחות באינטרנט בעסק שלכם… השיטה שתעשה את עבודת המכירות הקשה עבורכם
בכל שנה אבינועם שחר מעביר 4 כנסים בהם משתתים כ-200 יזמים ובעלי עסקים ובכנסים הללו הם מקבלים את שיטת 5 השלבים כולל עשרות דוגמאות ממגוון רחב של ענפים.