פייסבוק משנה את הכללים – זה הזמן לברוח להרים??

זמן קריאה: 2 דקות

לפני 4 ימים מארק צוקרברג פרסם פוסט בו הוא הצהיר שפייסבוק עומדת לשנות את הדרך בה היא מציגה פוסטים למשתמשים. ההודעה די לקונית ועדיין לא ברור מה בדיוק תהיה ההשפעה של זה על עסקים המפרסמים פוסטים.

הנה ההודעה של צוקרברג:

למי שרוצה את התקציר של פוסט. בגדול צוקרברג אומר שהוא רוצה שפייסבוק תיתן למשתמשים חוויה יותר חמימה ואיכותית. לכן הדרך שבה מוצגים הפוסטים בפיד של המשתמשים תשתנה בשנה הקרובה.

זה כנראה מה שיקרה:

1. דגש על פוסטים אישיים – כמשתמשים של פייסבוק אנחנו נראה יותר פוסטים של משפחה וחברים. אנשים שעל פי פייסבוק קרובים יותר אלינו. כאלה שאנחנו מתקשרים איתם על בסיס קבוע.

2. יותר עומק פחות תוכן – אם עד עכשיו האלגורתים של פייסבוק (התוכנה שקובעת את סדר העדיפות להצגת פוסטים בפיד של כל משתמש) הסתכלה על כמות תגובות כמפתח להופעתו אצל משתמשים רבים יותר, מעתה פייסבוק תשים יותר דגש על איכות ואורך התגובות ולא על כמות.

זה כנראה בא בעקבות מניפולציות של משווקים שהשתמשו בתגובות להגרלות וקידומי מכירות ובכך יצרו שרשראות ארוכות של תגובות תפלות כמו "מי שרוצה אייפון X שיכתוב 'אני' בתגובות'.

מה לגבי דפים עסקיים?

שאלה טובה. האמת שממש לא ברור מה יקרה.

צוקרברג דיבר על הורדת החשיפה של Publishers – "מוציאים לאור" , אתרי תוכן, חדשות ועסקים שמשתמשים בפייסבוק כדי לקדם את התוכן שלהם. מה שהוא כנראה אומר הוא שהחשיפה ה"אורגנית" לפוסטים של עסקים, אתרי תוכן וחדשות בפייסבוק ללא קידום בתשלום תרד עוד יותר (היא גם ככה נמוכה כיום). כנראה בעלי עמודים עסקיים יאלצו לשלם יותר כדי חשיפות וגם אז יתכן שהחשיפות שלהם יהיו יותר מצומצמות – לקהל יותר קטן וממוקד.

יחד עם זאת צוקרברג מציין שאם מדובר בעמודים של קהילה הדוקה – כמו אוהדים של קבוצת ספורט למשל – פייסבוק תדע להמשיך להציג את הפוסטים האלה למשתמשים הקבועים.

מה לגבי מודעות?
המילה מודעות (Ads) לא מופיעה אפילו פעם אחת בפוסט של צוקרברג ואני מניח שפייסבוק בעצמה עוד לא קיבלה החלטה בכל מה שנוגע לשינוי המדיניות שלה לגבי פרסום בתשלום. מצד אחד הם רוצים לספק חווית משתמש טובה יותר ובעיקר אינטימית יותר, מצד שני המודעות בפייסבוק הן פרה חולבת. אכבר פרה שנמצאת בצמיחה מטורפת (ההערכה היא כ-40 מיליארד דולר בהכנסות רק מהמודעות בשנת 2017).

איך זה ישפיע עלינו כמשווקים?
שוב, אני לא יודע (וספק אם בפייסבוק יודעים). צוקברג לא התייחס לזה אבל ובכל זאת ישנה אפשרות שמחירי המודעות יעלו. ישנה אפשרות שנוגבל ביכולת שלנו לפרסם לקהלים חדשים או שנשלם יותר כדי להגיע אליהם.

מה שבטוח שכמו תמיד יהיה יתרון למשווקים שיודעים לספק תוכן טרי, איכותי, מושך ומעניין ללקוחות שלהם. בנוסף הרפורמה הזו מעודדת את השימוש בפרופיל האישי שלך לקידום עסקי או שימוש בקבוצות (ההערכה שלי שגם עבור זה פייסבוק כנראה יגבו כסף מתישהו).

כמה מילים ברמה האישית
השינוי של פייסבוק די מתבקש. הם רואים איך לאורך השנים יותר ויותר משתמשים הופכים למשתמשים פאסיביים ורוצים ל"חזור למקורות". אני יכול להעיד על עצמי. יש לי פרופיל אישי כבר 11 שנים. אני התבגרתי, התחתנתי והבאתי ילדים בתקופה הזו. מי שיעקוב אחרי הפרופיל שלי יראה שאיפשהו לאורך הדרך ישנו ניתוק. בתחילת הדרך הייתי מאוד מחובר לפייסבוק, מעלה הרבה תמונות, מדבר עם הרבה חברים , מתחיל עם הרבה בחורות  עם הזמן פייסבוק התחיל להרגיש מאוד לא אישי. סוג של ג'ונגל רועש ובעיקר מנותק מההוויה שלי. אני מניח שפייסבוק הבינו שזה התהליך שעבר על הרבה מאוד משתמשים והם רוצים לשנות את המגמה כי ברגע שכל המשתמשים יהיו פאסיביים כל הפלטפורמה של פייסבוק תהיה חסרת משמעות.

רוצה לקבל ממני תוכנית שווקית בחינם?

תתחיל בלחיצה כאן

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?