מי ישבור את המונופול של גוגל ופייסבוק

זמן קריאה: 3 דקות

קרא לי טרח זקן… קרא לי דוד אבינועם (מי יודע אם תעשה זאת אולי תקבל סוכריה…).

אני זוכר את הימים הראשונים של הדבר הזה שנקרא אינטרנט. עבדתי בחנות מחשבים בחנות מחשבים שכונתית ברעננה. כשבעל החנות היה הולך לשנ"צ שלו ומשאיר אותי לבד, הייתי מתחבר לאינטרנט עם המודם ואז שומו שמיים גונב לו דקות גלישה (כן שילמו אז על דקות אינטרנט למי שזוכר) וסותם לו את הקו טלפון לחנות (כן, זה היו מודמים אנלוגיים שעושים רעש נוראי של ציפצופים כשהתחברו לאינטרנט).

בשבילי זו הייתה חוויה מרגשת. לגלוש באינטרנט. זוכרים שפעם עשינו את זה. אשכרה היינו עוברים מאתר לאתר בחדווה. או כמוני מחכים 5 דקות שתמונה של פמלה אנדרסון תעלה על המסך. הייתה תחושה של מהפכה באוויר. חופש השימוש וחופש המידע. הרגישו שזה משהו מהפכני.

ואז נכנסו כמה יזמים חכמים שהצליחו – עם הרבה תיחכום ועורמה, יש לומר – להשתלט לנו על האינטרנט.

זה התחיל עם גוגל. בהתחלה בכלל לא היה להם מודל הכנסות אלא רק אלגוריתם חיפוש. מערכת הפרסום גוגל אדוורדס היתה פריצת הדרך שלהם ועד היום הפרה החולבת של החברה (פאקינג 110 מיליארד דולר ב-2017). פייסבוק הגיעו יותר מאוחר אבל בנו כלי מדויק מאוד לפרסום. זאת אחרי שהם הצליחו למשוך כל כך הרבה משתמשים שהסכימו לשתף את פייסבוק בכל המידע האישי שלהם.

אני לא אכנס כאן לדיון האידיאולוגי של עסקים גדולים זה טוב או רע. אבל זה בהחלט רע. זה רע לאזרחים בעולם החופשי וזה גם רע למפרסמים – עסקים קטנים בעיקר – שהופכים להיות תלויים יותר ויותר בשני הגופים האלה.

חשוב לי לציין שאני לא איזה דון קישוט טיפש. לא תמצא אותי נלחם בגוגל או פייסבוק. אני משקיע הרבה מאוד כסף בפרסום גם בגוגל וגם בפייסבוק. אני כמו הרבה מאוד עסקים אחרים לא יכול להרשות לעצמי לא להיות שם. אני חושב ששתי הרשתות האלה לרוב העסקים הן MUST.

העניין הוא שאתה תמיד צריך לחפש את האלטרנטיבה. את פריצת הדרך.

ברגע שתצליח להגיע ללקוחות עם מדיה חדשה – אמצעי פרסום אלטרנטיבי – מקום בו המתחרים שלך לא נמצאים יהיה לך יתרון. בסמינר בארצות הברית בעל חברה לארוחות מוכנות (כאלה שאתה מזמין באינטרנט ומקבל קופסאות לשבוע שלם). סיפר איך בטעות הם פירסמו באתר פורנו (מקומות בהם לא תמצאו את גוגל או פייסבוק). הטעות הפכה להצלחה. פרסום באתרי פורנו הפך למקור הכי משתלם לחברה ללקוחות חדשים. ובאמת מה הקשר בין ארוחות מוכנות לאתר פורנו. נכון, אין שום קשר. אבל לפעמים בשיווק אין הסבר רציונלי. כשזה עובד זה עובד.

עכשיו, אני לא אומר שאתה מחר בבוקר צריך להתחיל לפרסם את העסק שלך באתרי פורנו. אבל מה שאני מנסה להדגים עם הסיפור הזה הוא אתה כל הזמן צריך לחפש אלטרנטיבות. לחפש ערוצי מדיה חדשים איתם תוכל להגיע ללקוחות שלך.

עכשיו כל ההקדמה היפה הזאת נועדה לקדם פיילוט קטנטן שאני עושה.

די כבר אין לי כוח לכתוב. הנה קופי פייסט של המייל הקודם שלי.
היי,

אם אתה כמוני , משווק שירותים לא זולים
לעסקים… זה בשבילך.

במהלך החודשים האחרונים עשיתי
ניסוי עם כלי שיווקי שעשוי להוות אלטרנטיבה
משמעותית לפרסום בגוגל או פייסבוק
אבל כמו שאמרתי הוא מתאים רק
לעסקים שמוכרים לעסקים – B2B
כדי שזה יעבוד נדרשת גם מיומנות מכירה.
(ולא, זה ממש לא שיחות קרות, או טלמטינג

או משהו בסגנון הזה).

אני מחפש עכשיו 5 עסקים שמוכנים להשתתף
בפיילוט הראשוני (זה בתשלום אבל מדובר
בפרוטות לעומת מה שתשקיע על פרסום בגוגל
או פייסבוק).

אז אם אתה עונה על הקריטריונים הבאים:
1. יש לך עסק שמוכר שירותים לבעלי עסקים.
בעדיפות לשירותים לא זולים ומתוכמים.

2. אתה לא עורך דין (לא רוצה עורכי דין
ואני לא רוצה להיכנס לזה בכלל…).

3. יש לך מיומנות מכירה טובה פלוס.

אנא השב לי לכאן וכתוב לי כאן בקצרה:
א. מה הפעילות העסקית שלך.
ב. מה השם והטלפון שלך.

זהו! תשאיר לי פרטים ואנחנו נשוחח.

להשתמע בקרוב,
אבינועם שחר

נ.ב. כמו שאמרתי יש לי מקום רק ל-5 עסקים
בסבב הראשון. כל הקודם צוחק.

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?