למה רוב העסקים נכשלים?

זמן קריאה: 3 דקות

על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל שנה נסגרים בישראל כ-40 אלף עסקים בממוצע כשמתוכם 99% הם עסקים קטנים. עוד עולה מהנתונים שכשליש מהעסקים לא שורדים את השנה הראשונה. בסוף השנה הרביעית עומד שיעור ההישרדות על כ- 52% ולאחר חמש שנות פעילות עומד שיעור הישרדות של העסקים על כ- 49% בלבד. זאת אומרת שבממוצע 1 מכל 2 עסקים שנפתחים בישראל לא יגיע לשנתו החמישית.

התחזית לשנה הקרובה אינה מבשרת שינוי מגמה חיובי. על פי הנתונים של חברת המחקר העסקי BDI נראה שהסיכון בפתיחת עסק עלה בשיעור ניכר בשנים האחרונות. כיום עסקים המספקים שירותים מקצועיים, מוכרים מוצרים לקהל הרחב וכן יועצים ורבים אחרים, מתמודדים עם העליה התלולה ביוקר המחייה, שהגדילה את הקושי להשיג לקוחות ויצרה שחיקה במחירים וברווחיות של עסקים רבים.

אבל בואו נעזוב את הסטטיסטיקות והמספרים בצד. אסור לנו לשכוח שמאחורי המספרים האלה עומדים אנשים. הרבה פעמים אלה אנשים שאיבדו לא רק את החלומות אלא גם את החיסכונות ולפעמים כתוצאה מכך גם את המשפחות שלהם

למה זה קורה? למה כל כך הרבה עסקים קטנים נכשלים?

זה קורה בגלל מה שאני מכנה ה"שקר הגדול" שרוב בעלי העסקים מאמינים בו. הם מאמינים שאם הם רק יהיו בעלי מקצוע טובים או רק ימכרו מוצר יותר טוב יגיעו אליהם לקוחות. המציאות היא שאין כל קשר בין איכות המוצר לביקוש שלו בשוק. זה הכל קשור לשיווק. מוצר נחות עם שיווק טוב ימכור יותר ממוצר סופר איכותי עם שיווק גרוע.

עכשיו, לרוב עסקים אין שיווק גרוע אלא אין להם שיווק בכלל. מבחנית השוק, כלומר, הלקוחות הפוטציאליים שלהם הם בכלל לא קיימים. לחלק מהעסקים האלה ישנן גחמות שיווקיות. אין לקוחות אז הם עושים פרסום. מגיעים קצת לקוחות והם מפסיקים להשקיע בשיווק. בדרך כלל אין להם מערך שיווק שמביא להם לקוחות על בסיס קבוע, צפוי ואמין. מה שגורם לעסקים האלה להצטמק ובסופו של דבר להיסגר.

למה כל כך מעט עסקים קטנים באמת משווקים את עצמם באופן קבוע?

להרבה מאוד בעלי עסקים יש מחסום מאוד גדול בכל מה שנוגע לשיווק העסק שלהם. זה נובע מפחד, חוסר ידע ואולי חוסר הבנה. כמובן שוב האמונה ב"שקר הגדול" שאם רק יהיה להם מוצר או שירות טוב… אני נתקלתי באנשים שהשקיעו מיליונים בהקמת עסק אבל לא נשאר להם 5,000 שקל לחודש כדי להשקיע בשיווק שיביא להם לקוחות.

כשאני רואה את זה יש לי תחושה של החמצה כי לדעתי אנחנו חיים היום התקופה הכי טובה אי פעם שהייתה לעסקים קטנים מבחינת האפשרויות ויכולות שלהם לשווק את עצמם ולהגיע ללקוחות. אני קורה לזה ה-הזדמנות הגדולה ביותר של זמננו.

ה-הזדמנות גדולה של העסקים הקטנים והבינוניים

מדובר על שיווק באינטרנט. עוד לא הייתה תקופה כזו שעסק קטן יכול בסכומים קטנים יחסית להתחרות בכל השחקנים הגדולים ביותר בשוק שלו. אם פעם היית צריך להתחייב לעיתונים, לרדיו או למשרדי פרסום בסכומים של מאות אלפי ומיליוני שקלים רק כדי להתחיל לפרסם היום בכמה אלפים בודדים אתה יכול להיות "על המגרש" ולהתחיל להשיג לקוחות.

מעבר לכך בניגוד לפרסום המסורתי כמו עיתונות, רדיו וטלוויזיה כל הפרסום באינטרנט הוא מדיד עד לשקל האחרון. אתה יכול לדעת כמה עלתה לך כל חשיפה, כל הקלקה על המודעה שלך וכמובן כמה עלתה פניה של לקוח פוטציאלי שהשאיר אצלך פרטים. כתוצאה מכך קל מאוד לראות אם על כל 1 שקל שאתה משקיע בפרסום באינטרנט אתה מקבל חזרה 2, 4 ואולי אפילו 10 שקל חזרה.

"כל זה נשמע טוב ויפה אבל מה אם אני לא איש טכני, אני לא יודע מה צריך לעשות להצליח בשיווק העסק באינטרנט"

אתה לא צריך להיות איש טכני בשביל לשווק את העסק שלך באינטרנט. אתה צריך לדעת רק מי הלקוחות שלך ומה הם רוצים. בכלל זה נראה לי מגוחך שבעל עסק אחרי יום עבודה ישב ללמוד כל מיני דברים טכניים כמו איך לעבוד עם ממשק הפרסום של פייסבוק. עדיף שתחסוך את הזמן הזה ותשקיע באיש מקצוע מתאים.

זאת בעיה הרי בעלי העסקים מופגזים בכל מיני הצעות בכל יום: פרסום בפייסבוק, קידום אתרים, דפי נחיתה וכך הלאה. איך בעל עסק מן השורה ידע מה הוא צריך לעשות ואיפה כדאי לו להשקיע כדי לקדם את העסק שלו?

ישנם מספר מרכיבים שבעל עסק צריך לבחון. אני קורא להם "7 המפתחות להכפלת התוצאות מהאתר והשיווק שלך באינטרנט". אלה אותם מרכיבים שאני בוחן כשאני מתחיל לעבוד עם עסק והם תולדה של נסיון מצטבר משיווק של מאות עסקים בענפים מאוד מגוונים. כל בעל עסק ולא משנה מה רמת ההבנה הטכנית שלו יוכל להבין מהר מאוד איפה הוא עומד היום ומה הוא צריך לעשות כדי לשפר ואפילו להכפיל את התוצאות שהוא מקבל מהאתר והשיווק שלו באינטרנט.

איפה אפשר לראות בדיוק מה הם '7 המפתחות' המפתחות האלה?

כל מה שצריך זה לחוץ על הקישור שמופיע כאן למטה להשאיר שם ומייל ומקבלים גישה מיידית לוידאו בו אני מסביר בדיוק מה הם "7 המפתחות להכפלת התוצאות מאתר והשיווק שלך באינטרנט".

לחץ כאן לגישה מיידית ובחינם>>

 

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?