מפתיע שכל כך מעט מתאבדים

זמן קריאה: 3 דקות

47790622 - man hangs from limb of large whithered tree in desolate desertמפתיע אותי שאין יותר אנשים שמתאבדים.

כל כך הרבה אנשים בסוג של ייאוש מתמשך. את זה אף אחד לא מספר לנו כשאנחנו ילדים, שעיקר החיים הם שיגרה אפרורית שיכולה לדכא אותנו עד מאוד. הצלחה בחיים מגיע בין היתר בזכות היכולת האישית שלנו להתעלות מעל הייאוש והדכדוך לצאת לפעולה למרות הפסימיות הפנימית המובנית שלנו ושל האנשים בסביבה.

אגב, ייאוש…לפני שבוע הייתה לי פגישה עם משהי שקנתה ממני קורס לפני שנה. לאורך כל הפגישה במשך שעה וחצי ניסיתי להציג לה כמה דרכי פעולה בהן היא תוכל להשתמש כדי לקדם את העסק שלה. את כל אחת ואחת מהדרכים שהצגתי לה היא שללה. הסבירה למה זה לא יעבוד בעסק שלה (אפילו שהראית לה דוגמא מהתחום שלה). בסוף הפגישה לא יכולתי להתאפק ושאלתי אותה "למה הגעת לכאן? למה שילמת על פגישה איתי אם כל מה שאתה רוצה זה לשלול הכל?" באמת זו לא חוכמה גדולה לבקר ולשלול הכל. אני יכול להביא את הבטלן הכי גדול מהרחוב כדי שיעשה את זה. זה באמת כישרון, אם אפשר לקרוא לזה ככה, מיותר לגמרי. החוכמה היא לא לשלול אלא לבחון, לראות ולנסות את מה שעובד. נחזור שנייה ללקוחה ולתגובה שלה. אחרי שהצגתי לה את השאלה הזו היא השתתקה ואז ענתה משהו כמו: "אני רוצה להשיג עוד לקוחות… אני אשת שירות נהדרת אני עושה הכל למען הלקוחות שלי… אם משהו נהיה לקוח שלי הוא לא עוזב…"

זה מה שהיא אומרת אבל אני אומר לכם את מה שאמרתי לה. היא לא באמת רוצה עוד לקוחות. היא רק רצתה להצדיק את הייאוש שלה בפגישה איתי. לפני הפגישה היא כבר קיבלה את ההחלטה שהיא תשלול הכל. היא רק רצתה לנקוט את המצפון שלה ולהרגיש שלפחות היא עשתה משהו. כלומר, זו לא אשמתה שהיא לא מצליחה להתרומם. זה הגורל. שום דבר לא עבד ושום דבר לא יעבוד.

זו אחת מהתופעות בהן אני נתקל כל הזמן. אנשים מחפשים כל דרך אפשרית לפסול ולשלול את עצמם. למה להם זה לא מתאים. להסביר לעצמם למה השיווק הישיר לא עובד ולא יעבוד בעסק שלהם.

עכשיו ישנן שתי מסקנות שאנחנו יכולים להפיק מהתופעה הזו:

1. כמשווקים, ברמה העסקית. עלינו להבין שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו גם עושים את זה כל הזמן. הם מחפשים כל תירוץ שבעולם להסביר למה מה שאנחנו מציעים לא יתאים להם ולא יעבוד עבורם. גם אם הם לא אומרים את זה הם חושבים את זה. לכן עלינו לתת מענה להתנגדות הזו באמצעות הוכחות, דוגמאות, המלצות ועדויות. להסביר להם בצורה הכי פשוטה וישירה למה זה כן טוב להם.

2. ברמה האישית עלינו להכיר ב'שדון השולל' שבתוכנו וללמוד להתעלות עליו. אחד המנטורים שלי היה אומר משפט שנורא צורם לי בפעמים הראשונות ששמעתי אותו. "אתה צריך להתחיל להיכשל מהר יותר."

הנה הקטע המצחיק. לאנשים נעים עם הייאוש שלהם. הם יתלוננו על העבודה, הלקוחות, הבן או בת הזוג אבל לא יעשו דבר בעניין. נקיטת פעולה היא סוג של התחייבות ופעולה עשויה להצליח אבל היא גם עשויה להביא גם לכישלון. הפחד מפני כישלון משתק. אז ממשיכים לחיות עם הייאוש כי לפחות אותו אנחנו מכירים.

יכול להיות שתיכשל, תיפול, תפסיד כסף. זה בסדר, כי לפחות ניסית. מדי פעם מדברים איתי אנשים ששוקלים אם כן או לא לצאת לעצמאות. בדרך כלל הם מבטאים את החשש שזה נראה להם מאוד "מסוכן" כלכלית. התשובה שלי היא שהרבה הרבה יותר מסוכן לחיות בתחושה של החמצה.

גיא יקר המנכ"ל של פלאפל בריבוע אמר לי פעם משהו מאוד יפה: "תמיד תשאל את עצמך האם עשית את כל מה שאתה יכול כדי ל יצליח? אם התשובה שלך היא כן אז אתה יכול להיות רגוע."

זו אחת הסיבות שאני אוהב לצפות בכדורגל או בכדורסל או כל ענף ספורט לצורך העניין.  אני אוהב לראות מהו החוסן הפסיכולוגי של השחקנים. באחד ממשחקי הכדורסל האחרונים שראיתי הקבוצה ממיאמי פיגרה ב-18 נקודות מול סאן אנטוניו עשרים דקות לפני סוף המשחק. השחקנים של מיאמי היו יכולים להרים ידיים ולהודות בכישלון ולחכות למשחק הבא. אבל הם התאוששות ונלחמו ובסוף המשחק אחרי הארכה ניצחו. איזה כוחות פסיכולוגיים אתה צריך בשביל להתאושש ככה תוך דקות ספורות אחרי שאתה חוטף על שוב ושוב על הראש? אולי בגלל זה משלמים להם מיליונים.

אותו עקרון תופס גם בעסקים. אין יזם מצליח אחד שפגשתי שלא פשט את הרגל לפחות פעם אחת. הוא היה יכול להפסיק אחרי הנסיון הכושל ולמצוא עבודה כשכיר אבל הוא לא וויתר, למד את הלקחים התאושש ויצא לדרך חדשה.

אל תהיה כמו הרוב המרושש! 95% מהאנשים מתייאשים אחרי ניסיון אחד. תצטרף למיעוט שלא מרפה, מנסה כל הזמן ובסוף מצליח!

להתראות בקרוב,
אבינועם שחר

מעוניין במהפך בשיווק באינטרנט ב-2017? [לחץ כאן לכל הפרטים]

 

 

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?