איך תמכור את השיט שלך?

זמן קריאה: 3 דקות

אני מדבר עם הרבה בעלי עסקים וותיקים ותופס את הראש. הם עושים שטויות שגורמות להם הפסדים. מילא אם היו בתחילת הדרך… אבל זה אחרי שנים של נסיון הם עדיין לא הפנימו מה הדבר הכי חשוב בעסק. הם עדיין מאמינים לשקר הגדול בעסקים. כתוצאה מכך הם משקיעים את הזמן והכסף שלהם לא במה שבאמת חשוב.

הנה פודאקסט בו אני מסביר מה באמת חשוב בעסק שלך ומה לשקול לפני שאתה משקיע שקל אחד בפיתוח מוצר או שירות חדש.

להורדת הפרק לחץ כאן

איך תמכור את השיט שלך? או במילים אחרות מי לעזאזל יקנה ממך?

בימים אחרונים יצא לי לדבר עם מספר בעלי עסקים ותיקים שעשו טעויות של מתחילים. אחד מהם, נקרא לו שלמה, השקיע 300,000 ש"ח ברכישת מכונה חדשה לטיפולים קוסמטים והשני, נקרא לו ניסים, השקיע קרוב לשנתיים וגם כמה מאות אלפי שקלים בפיתוח שירות און ליין.

אין לי בעיה עם ההשקעות האלה. שתיהן עשויות להיות רווחיות מאוד. הקטע הוא ששניהם השקיעו בפיתוח השירותים האלה מבלי בכלל לחשוב לשניה על מי לעזאזל יקנה אותם. עכשיו שהם כבר השכיבו כסף על פיתוח השירותים האלה אין להם כסף להשקיע בשיווק בכלל.

במקום ללכת ולקנות מכונה ב-300,000 ש"ח הוא היה יכול קודם לקחת כמה אלפי שקלים ולעשות קמפיין כדי למכור את הטיפולים האלה. לראות אם בכלל יש לזה ביקוש. למען האמת הוא היה יכול לעשות משהו הרבה יותר חכם. כבר יש לו עסק בתחום הטיפוח. הוא היה יכול ללכת ולמכור את הטיפולים החדשים מראש ללקוחות הקיימים. כך אולי אפילו לגייס חלק ניכר מהסכום להשקעה במכשיר החדש. אבל היום אין לו אפילו 5,000 ש"ח בחודש לשים על שיווק כי ההוצאה על המכונה אכלה הכל.

המקרה של ניסים הוא עוד יותר קשה. מדובר בבעל עסק שמוכר שירותים שרוצה לברוח מהעסק שלו. כמו הרבה בעלי עסקים הוא משוכנע שהעסק של השכן הרבה יותר טוב. ולמען האמת אין כזה דבר. כשמדובר בעסקים פחות או יותר לכולם יש את אותן בעיות. בכל מקרה הוא השקיע שנתיים וכמה מאות אלפי שקלים טובים בפיתוח שירות ענני לעסקים. כזה שנמכר ב-99 ש"ח לחודש. הוא בטוח שזה יהיה הרבה יותר קל מלתחזק עסק שמוכר שירותים בכמה אלפי שקלים לחודש.

טעות מרה.

כי איך שלא תסתכל על זה. קשה מאוד להרוויח מ-99 ש"ח לחודש. אתה צריך מסה של לקוחות, מסה של שירות לקוחות ומסה של השקעה בשיווק. הוא סומך על כל מיני שטויות כמו "תנועה אורגנית לאתר". הוא יכול להמשיך לקדם את האתר עד שהפנים שלו יכחילו זה בחיים לא יביא לו את המסה הקריטית שהוא צריך כדי להיות רווחי.

נכון הוא בטח חולם על מודל כמו של Wix כזה שיש לך מאה אלף לקוחות שאתה גובה מכל אחד 10 דולר בכל חודש. אבל הנה החדשות וויקס מפסידים כסף. ליתר דיוק הם הפסידו כבר קרוב ל20 מיליון דולר מאז תחילת השנה. ורוב הכסף הזה הולך על נחש מה? שיווק. גיוס לקוחות חדשים.

אז לפני שאתה בכלל מפתח שירות חדש או קונה מוצר. למען האמת לפני שאתה בכלל פתוח עסק. לך ותשקיע כמה אלפי שקלים בקמפיין שיווק באחת מהרשתות גוגל או פייסבוק ותראה אם אתה משיג לידים. אחרי שאתה משיג לידים תראה אם יש לאנשים נכונות לקנות ממך משהו.

המוצר או השירות שלך בכלל לא חשוב. לא חשוב כמה הוא איכותי ולא חשוב כמה הוא מתקדם או יפה. אם אף אחד לא מוכן לשלם עבורו הוא לא שווה שום דבר.

כשמגיעים אליך לקוחות "ירוקים" Rookies באנגלית עם מוצר או שירות חדש, בשלב הראשן אני בדרך כלל מייצר להם מעמד מכירה כלשהו: כנס קטן או וובינר רק כדי לראות אם יש לזה קהל קונים.

בקיצור, תמיד, תמיד תחשוב מי יקנה את השיט שלך. איך אתה מגיע אליו וכן גם כמה זה יעלה לך.

זקוק לעזרה? רוצה לקבל ממני תוכנית שיווקית ראשונית לעסק שלך?

לחץ כאן למכתב עם כל הפרטים

בכבוד והערכה,

אבינועם שחר

signjer

לזמן מוגבל!

מעל 4,000 אנשי עסקים ויזמים כבר הזמינו

13 סודות שיווקיים שהוציאו אותי מחובות חונקים לרווחים עודפים

קבל את הספר ישירות לביתך ולמייל עם בונוסים נוספים

"יעוץ למיליונים: איך לבנות עסק מבוסס מומחיות של 7 ספרות" מלא את הפרטים לקבלת המדריך (זה בחינם!)

פוסטים אחרונים

מה עושים כשיש שיחות מכירה… אבל אין מכירות

זמן קריאה: < 1 דקה כיזמים… בעלי עסקים יש לנו יעדים, שאיפות ומטרות העניין הוא שהרבה פעמים למרות העליות אנחנו נתקלים בירידות ומכשולים כמו שבפעמים שישנם דווקא לידים, אנשים שמועניינים

גלילה לראש העמוד

טיל!

הפניה התקבלה

יכול להיות שיקח לגמדים שלנו בסייברספייס כמה שעות עד שיחזרו אליך. אבל זה לא יקח יותר מ-24 שעות. 

כבר יצא לך לראות את ההצעה שלנו ל'שיווק בלי בולשיט'?