מה אנחנו יכולים ללמוד מביבי על הלקוחות שלנו

הפוסט הזה לא נועד להיות טור דעה על "בעד או נגד" ביבי או "כן או לא אשם". לפני שאני מתחיל הנה גילוי נאות: אני לא מצביע לנתניהו. עם זאת בפריזמה מקיאביליסטית שיווקית אני מאוד מעריך את היכולת שלו להיבחר שוב ושוב. עושה רושם שהוא פיצח משהו בדי. אן. איי. של הבוחר הישראלי. אנחנו גם רואים שככל שתוקפים אותו יותר הוא רק מתחזק בסקרים. השאלה היא למה או איך זה קורה? איך קורה שביבי – איש עשיר מקיסריה (בתקשורת מעירכים את הונו האישי בכ-20 מיליון ש"ח), שנמצא בתפקיד הכי משפיע במדינה מצליח לאיש קשה יום מירוחם להזדהות איתו ולבחור בו שוב ושוב. בבחירות הקודמות זה היה פחד ("הערבים נוהרים לקלפיות"), הפעם מה שעובד הכי חזק זו תחושת הקורבנות.

בואו נודה על האמת. כולנו אוהבים מדי פעם להרגיש קורבנות. זה עושה נעימי לשחות ברחמים עצמיים. "עצוב לי, אני מסכן…". זה סנטימנט שהרבה אנשים חיים איתו יומיום. להרגיש קורבן זה כיף וקל. זה כיף כי זה מטיל את האחריות למצב שלך על מישהו אחר.
אני לא יודע אם נתניהו מביע כאן הרגשה אמיתית או שזה כלי בידיו. אני רק יודע שזה עובד.
לראייה אחד ממשפטי המחץ הראשונים שלמדתי כשהתחלתי לכתוב קופי היה "זה לא אשמתך". אם אתה מוכר קורס בהתפתחות אישית, עשיית כספים , זוגיות וכיו"ב זה אחד מהמשפטים החזקים ביותר בהם תוכל להשתמש. זה לא אשמתך שאתה בדיכאון, מרושש, חסר זוגיות… "הם" פשוט לא גילו לך את הסודות. "הם אשמים, זו לא אשמתך".

שורה תחתונה, תזכרו שהלקוחות שלכם כנראה ברמה כזו או אחרת (וזה לא משנה מה אתם מוכרים) תמיד מרגישים כקורבנות ומומלץ להשתמש בזה במסרים השיווקיים שלכם. אבל עליכם להיזהר ולעולם לא להרגיש שאתם קורבנות בעצמכם. משום שההבדל המהותי בין אנשים שמצליחים לאנשים שנכשלים או סתם מדשדשים הוא יכולת לקחת אחריות. אחריות על מה שכן או לא קורה.

אפשר להוריד את הגיליון של 'המשווק המורד' עם ניתוח הקמפיין של ביבי מהבחירות הקודמות בלחיצה כאן

רוצה שאני אעזור לך להגדיל את המכירות... בחינם

אם יש לך עסק כיום ואתה לא משיג את התוצאות שמגיעות לך תן לצוות המומחים שלנו להציע לך אסטרטגיות שיוויקית שעשויה להגדיל את המכירות שלך עוד השנה. 

גלה למה 99% מהעסקים הם בלתי נראים

ומה הם 5 הכלים שתוכל להפעיל כדי לגרום ללקוחות לבחור בך ולא במתחרים

קבל את הספר בגירסא דיגיטלית רק 24 ש"ח

גלילה לראש העמוד