למה לא כדאי לקנות לידים?

giphy

למה לא כדאי לקנות לידים?

כל כמה ימים פונים אלי מנהלי שיווק או בעלי עסקים שמבקשים לקנות לידים. אני לא עושה את זה. אני לא מוכר לידים אלא מנהל את השיווק עבור עסקים ויש לכך סיבה.

מנסיון אישי (בערך 12 שנים) לקנות לידים זו פרקטיקה גרועה מאוד.

למה?

לכאורה, אתה קונה לקוחות פוטנציאליים מבלי לקחת סיכונים. המשווק מפרסם על חשבונו ומביא לך מוצר מוגמר – ליד.

העניין הוא שזה פשוט לא עובד. לכן אותם קנייני לידים כל הזמן לא מרוצים מספק הלידים האחרון שלהם ומחפשים להחליף אותו.
כאילו שהספק הבא הוא זה שיביא להם את הגאולה.

למה לא כדאי לקנות לידים?

1. ניגוד אינטרסים – כשאתה קונה לידים האינטרס שלך הוא למכור. לעומת זאת האינטרס של ספק הלידים הוא להביא לך כמה שיותר לידים…

בכל מחיר.

זה אומר שהוא יוריד את הרף כמה שיותר כדי להשיג כמה שיותר פניות.

למה הכוונה?

הוא עשוי להשמיט כמה פרטים חשובים על השירות שלך – כמו לאיזה לקוחות זה מתאים או שלא יכתוב שום דבר כלל בעמוד נחיתה ורק ידביק טופס. אז נכנסת לפעולה הקלות הבלתי נסבלת של השארת פרטים באינטרנט.

אתה תקבל ים לידים אבל תשיג מעט מאוד מכירות. בל נשכח שלידים גרועים עולים לך פעמיים. פעם ראשונה כשקנית את הלידים ופעם שניה כשמישהו נאלץ להתקשר אליו ולהבין שהוא פשוט לא מתאים להיות לקוח שלך.

מה שמביא אותי לסעיף הבא.

2. אין לך שליטה – אתה באמת רוצה שמישהו אחר יכתוב עליך באינטרנט מבלי שתהיה לך שליטה אמיתית על הנאמר? אתה באמת רוצה איזשהו מסר כללי על השירות שלך או שאתה רוצה שאנשים ידעו שהם השאירו פרטים דווקא לך?

ברגע שאתה קונה לידים, רוב הסיכויים שכשתתקשר אף אחד לא ידע מי אתה ומה אתה. כבר אמרנו האינטרס של מוכרן הלידים הוא לגרום לגולשים להשאיר פרטים בכל מחיר ולא בהכרח להעביר מסר על העסק שלך. בסופו של דבר קניית לידים היא סוג של קיצור דרך שרוב המקרים עולה לעסקים ביוקר.

הם מוציאים הרבה מאוד כסף ומשיגים מעט מאוד מכירות. העלות של אותם עסקים לרכישת לקוח
היא מאוד גבוהה ובדרך כלל לא רווחית.

בשנה האחרונה מגיעים אלי יותר ויותר עסקים שמבקשים את העזרה שלי לא רק להשיג לידים אלא להשיג לידים איכותיים יותר.

כן, אני יודע שסיסמאות כמו "מבול של לידים" מאוד מגרות. אבל אצלי בעסק תמיד אעדיף איכות על פני כמות.

מי שמעוניין בעזרה שלי.

יכול לקבל ממני תוכנית ראשונית בחינם כאן>>

המשך שבוע חזק,
אבינועם

גלילה לראש העמוד